İslami Forum

Tam Versiyon: İmam-Hatip Liseleri Meslek Dersleri Öğretim Programları
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
4306 sayılı Kanun gereği, zorunlu ilköğretimin kesintisiz sekiz yıla çıkarılmasıyla, İmam-Hatip Liseleri Haftalık Ders Çizelgeleri yeniden düzenlenmiştir.


Bu düzenlemelere göre, İmam-Hatip Liselerinin öğretim süreleri 1 yılı hazırlık sınıfı olmak üzere, toplam dört yıl olarak belirlenmiş ve 1998-1999 öğretim yılından itibaren bütün sınıflarda uygulamaya konulmuştur.
Haftalık ders çizelgelerinin kabul edilerek uygulamaya konulmasından itibaren Genel Müdürlüğümüz, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ile yoğun bir program geliştirme süreci başlatmış ve bu süreç içinde Ankara Üniversitesi İlahiyât Fakültesinden 12, Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyât Fakültesinden 2 öğretim üyesi ile deneyimli meslek dersleri öğretmenleri görevlendirilmiş ve ilgili bilim kurumları ile de imkanlar ölçüsünde işbirliği yapılarak İmam-Hatip Liseleri Meslek Dersleri Öğretim Programları hazırlanmıştır.


Söz konusu öğretim programları Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 10.05.1999 tarih ve 39 sayılı Kararı ile kabul edildikten sonra okullarımıza gönderilmiş ve 1999-2000 öğretim yılında uygulamaya konulmuştur.
Bu programların geliştirilmesinde insana, kültürel mirasa, düşünceye, hürriyete ve ahlâkî olana “ saygı “ kavramı temel alınmıştır.


Programda ayrıca dinin, toplumda , tarihte oynadığı role ve güncel sorunların çözümüne yönelik bilimsel bir bakış açısı geliştirilmiştir. Dinin insanî değerleri gerçekleştirmede bir rehber olduğu vurgulanmıştır. Programda yer alan hedef öğrenmelerin; mesleğe hazırlayıcı, pedagojik esaslara uygun, bireyin ve toplumun ihtiyaçlarına yanıt verecek nitelikte olması için, alandaki bilim adamları ve ilgili kurumların katkılarıyla disiplinler arası bir anlayış benimsenmiştir.


Programın Özgün Boyutları
Bu programların kapsam ve program dizaynı yönünden getirdiği yenilikler, iki başlık altında özetlenebilir:


a) Kapsam yönünden; programda dinin, insan yaşamına anlam kazandıran, insanın insanca yaşamasına yardımcı olan, insanların birbirlerini anlayabilmeleri için gerekli olan temel iletişim kodlarını bünyesinde taşıyan, Allah-insan ilişkilerini düzenleyen bir olgu olduğu bilgisi öğrencilere kazandırılmaya çalışılmaktadır.
Buna göre ;

Dinsel olguların farkında oluş,
Sosyal bütünleşme, dayanışma ve hoşgörü,
Kültürel duyarlılık,
İyi ahlâk, dürüstlük,
Kendini anlama ve keşfetme,
Kendi başına düşünme,
Eleştirel zihniyet,
Objektif olma,
Seçme yeteneği,
Yaşamın anlamını keşfetme,
İnancını sorgulayabilme,
Akılcı yaklaşım,
ilkeleri esas alınmıştır.

b) Program geliştirme dizaynı yönünden; programda gerçekleştirilen yenilik, konu alanı özelliklerinin, programın bireye ve topluma getirdiği katkıların vurgulandığı giriş bölümünün eklenmesidir. Bu bölüm, özellikle bazı açıklamalara/düzeltmelere geliştirmelere gereksinim duyulan konu alanları için önem taşımaktadır.


Programın diğer bir özelliği ise, ders işlenişlerinde “açıklayıcı anlama yöntemi” ve “akılcı-eleştirel yaklaşımın” esas alınmasıdır.


İmam Hatip Liseleri Meslek Dersleri Kitapları


İmam Hatip Liseleri Meslek Dersleri ders kitapları yeni programlar doğrultusunda öğrenci odaklı, akılcı-eleştirel yaklaşımı esas alarak, çağdaş bir anlayışla hazırlanmıştır. Arapça Hazırlık, 1-2, Arapça, 1-2-3, Kur’anıkerim Hazırlık, Temel Dinî Bilgiler, Siyer (Hz. Muhammed’in Hayatı), Tefsir, Hitabet ve Meslekî Uygulama, Karşılaştırmalı Dinler Tarihi, İslam Tarihi, Kelam ve Hadis kitapları hazırlanarak uygulamaya konulmuştur.
Dinsel olguların farkında oluş,
Sosyal bütünleşme, dayanışma ve hoşgörü,
Kültürel duyarlılık,
İyi ahlâk, dürüstlük,
Kendini anlama ve keşfetme,
Kendi başına düşünme,
Eleştirel zihniyet,
Objektif olma,
Seçme yeteneği,
Yaşamın anlamını keşfetme,
İnancını sorgulayabilme,
Akılcı yaklaşım,
ilkeleri esas alınmıştır.

Bunlar insanı adam etmeligülücük Teşekkürler..