You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Peygamberler diyarı

Peygamberler diyarı

General
Peygamberler diyarı
Rabbim kafirler, müşrikler, münafıklar topluluğuna karşı bizlere yardım eylesin. Nusretini üzerimizden eksik eylemesin. Bizler şehitliğin ne olduğunu biliriz. Rabbim bizlere de şehadet nasip eylesin. Şu an mücadele veren, harp içinde olan ordumuza Rabbim yardım eylesin, güvenlik güçlerimize muvaffakiyetler nasip eylesin, muzafferiyetler ihsan eylesin. Bu hakkın batıla karşı büyük bir micadelesidir. 

Ebrehe'nin ordusunu yerle bir eden yüce Mevla'mız Esma'ül hüsna'sı kuvvetine ebabillerin ağzından düşen çamur taneleri gibi ordumuzun silahından çıkan her bir kurşunu isabetli olarak yerine nasip eylesin. Rabbim güvenlik güçlerimize, kahraman Mehmetçik'imize muzafferiyetler nasip eylesin. Düşmanlarımızı mağlup eylesin. Onları Kahhar ism-i şerifi hürmetine kahreylesin, perişan eylesin. Devletimizin, milletimizin üzerinde en küçük dahi bir parçasında gözü olanların gözünü kör eylesin, kalbini mühürlesin. Onlara fırsat vermesin. Şu an Suriye'de ordumuza karşı kurulmuş olan her türlü tuzağı düşmanların kendi başlarına makuz eylesin. Birliğimizi, dirliğimizi Rabbim daim eylesin."
Bunu ilk beğenen sen ol.
General
RE: Peygamberler diyarı
Kaynak tdv islam ansiklopedisi.info
ÂDEM - Süleyman Hayri Bolay

ÂDEM in isim anlamı ve kökeni

*Semavî kitaplarda ilk insan ve ilk peygamberdir İslâmî kaynaklarda insanlığın atası ebü’l-beşerdir Kur’ân-ı Kerîm’de Allah’ın seçkin kıldığı kişilerdendir safiyyullah unvanıyla anılmaktadır.
*Âdem kelimesi Sumer ve asur babil dilindeki adamu babam yapılmış, meydana getirilmiş çocuk ve genç Sâbiî dilinde ise adam ve kul anlamına gelir Âdem kırmızı topraktan yaratılmıştır bazıları ona, “kırmızı” mânasına gelen Adam adının verildiğini ileri sürmüşlerdir *Tekvîn’deki (2/7) “Yerin toprağından insanı adamı yarattı” ifadesinden dolayı, âdem kelimesi toprakla bağlantılıdır Adam, İbrânîce’de tüm insanlar için kullanılır Ahd-i Atîk’te adem ismi ilk insan için kullanılmıştır Tekvînde adem isimi insan türü” ve “ilk insan” için kullanılmıştır. *Âdem kelimesi tefsircilere göre Arapça asıllıdır esmerlik” anlamında el-üdme veya örnek” anlamındaki el-edeme kökünden türetildiğini savunurlar. edîmetü’l-arz şeklindeki yeryüzü anlamında el-edîme kelimesinden türetilmiştir. *Allah, hz Âdem’i yeryüzünün her tarafından toplanan topraklaklardan yaratmıştır. toprağın çeşitliliğinden dolayı Âdem’in nesli fıtrat huy ve ırk yönünden değişik karakterlidir *Âdem kelimesi, ülfet” anlamına gelen el-üdm veya el-üdmeden türetilmiştir isim Kökünün Arapça olduğunu iddia edenler vardır Süryânîce veya Ârâmîce’den geçtiğini savunanlar da vardır *Zemahşerîye göre, Arap dilcilerinin Ya‘kub, İdrîs, İblis isimlerinde yaptıkları gibi âdem ismini de el-üdme veya edîmü’l-arzdan türetmek istemişler ancak bu kelimenin kesinlikle yabancı bir isim olduğunu belirtmektedir

Hz Âdem’in Yaratılışı ve Meziyetleri.

*Tevrat’ta ilk insanın yaratılışı Ruhban metninde ki hikâyede insan, yaratılışın altıncı gününde, tüm varlıklardan sonra Tanrı’ya benzer bir sûrette, erkek ve dişi olarak yaratılmıştır. “Yahvist metininde önce erkeğin, daha sonra da onun kaburga kemiğinden kadının yaratıldığı anlatılır. İlk insan Tanrı tarafından yerin toprağından yapılmış, daha sonra hayat nefesi üflenerek canlı bir varlık olmuştur
*Tevrat tefsirlerinde hz Âdem’in yaratıldığı toprağın kutsal yer Kudüs’teki Süleyman Mâbedi’nin toprağı ile dünyanın kırmızı, siyah ve beyaz toprağından alındığı belirtilir *Kur’ân-ı Kerîmde hz Âdem’in yaratılışı diğer insanlarınki gibi değildir. Âl-i İmrân sûresinin elli dokuzuncu âyetinde, “Allah nezdinde -yaratılış bakımından- Îsâ’nın durumu Âdem’e benzer; Allah onu topraktan yarattı; sonra ona ‘ol!’ dedi ve oluverdi” denilerek iki peygamberin olağan üstü yaratılışına işaret edilir*Hz. Âdem’in yaratıldığı maddeyi Fahreddin er-Râzî şöyle sıralamaktadır: Toprak (türâb), su (mâ’), çamur (tîn), akışkan veya süzme çamur (sülâle min tîn), yapışkan çamur (tîn lâzib), kurumuş çamur (salsâl). Salsâl Kur’an’da farklı ifadelerle tekrarlanmıştır *İnsanın üzerinden öyle uzun bir zaman geçti ki -o vakit- o, anılmaya değer bir şey bile değildi” (el-İnsân 76/1), *Hz. Âdem’in yaratılışından bedenî ve ruhî yönleriyle tam bir insan haline gelmesine kadar uzun bir zaman geçmiştir Âdem’in çamur halinden başlayarak her yaratılış safhasında kırk yıl kaldığı belirtilmektedir. beden nefsi ve ruhu kabullenecek duruma gelinceye kadar uzun bir gelişme devresi geçirmiştir*Kur’an, sahih hadislerde Hz. Âdem topraktan yaratılmıştır. yaratılış belli aşamalardan geçmiştir gelişme süresi bilinmemektedir Âdem’in yaratılmasında Allah’ın irade ve kudreti mutlaktır ve üstündür *Hz Âdem topraktan yaratılmıştır insanın ilk atasıdır canlı ve cansız varlıkların aksine, yükümlü ve sorumlu tutulan mânevî, ahlâkî, zihnî ve psikolojik kabiliyetlerle donatılmış bir varlıktır
Bunu ilk beğenen sen ol.
General
RE: Peygamberler diyarı
Kaynak tdv islam ansiklopedisi.info
ÂDEM - Süleyman Hayri Bolay
   
Hz Âdem’in Yaratılışı ve Meziyetleri.

*Hz ademin yaratılışı kuraanda açıklanmıştır. insanın yaratılışını reddeden görüşleri islâm ile bağdaştıramayız*İslâmî kaynaklarda hz Âdem’in yaratıldığı toprak hakkında rivayetler vardır. Allah, Âdem’in yaratılacağı toprağı getirmesi için Cebrâil’i göndermiş, fakat yeryüzü toprak alınmasına müsaade etmemiştir. Mîkâil görevlendirilmiş, o da başaramayınca ölüm meleği yeryüzünün itirazına rağmen toprağı almıştır. *Azrail yeryüzünden aldığı kırmızı, beyaz ve siyah toprakları göğe çıkarak toprağa su katmış ve yapışkan çamur haline getirmiştir. Çamur siyahlaşıp kokunca Allah çamurdan Âdem’i yaratmıştır *Hz ademin baş ve yüzü Kâbe toprağından, göğsü ve sırtı Beytülmakdis, baldırları Yemen, bacakları Mısır, ayakları Hicaz, sağ eli doğu, sol eli ise batı topraklarından yaratılmıştır Ancak, menkıbeyi andıran bu rivayetler İslâm âlimlerince itimat görmemiştir.*Tevrat’ta hz Âdem’in yeryüzünde, altıncı günde yerin toprağından yaratıldığı bildirilmektedir, Apokrif kitaplarında Âdem, yaratılışın altıncı günü olan cuma gününün ilk saatinde Kudüs’te yaratılmıştır yahudiler Âdem’in milâttan önce 3760’da yaratıldığını kabul ederler

*Kur’ân-ı Kerîm’de Hz. Âdem’in hangi günde yaratıldığı belirtilmemektedir, ancak hadislerde cuma günü yaratıldığı, cennete konulduğu, cennetten çıkarılıp, tövbesinin kabul edildiği ve bir cuma günü vefat ettiği haber verilmektedir (bk. Ebû Dâvûd, Tirmizî, )*İslâmî kaynaklarda, Hz. Âdemden önce insana benzer akıllı ve şuurlu bir varlığın konusu tartışılmıştır. Kur’ân-ı Kerîm’de Âdem’e ve onun soyuna halife denilmektedir bu ifadelere göre yeryüzünde Âdem’den önce başka bir insan türü yaşamış olmalıdır. *Hz ademden önce yaşayan ve insana benzeyen mahlukatlar orayı fesada verdikleri ve kan döktükleri için helâk edilmişlerdir. Hz Âdem ve soyu insana benzeyen ademden önceki eski insanların halefi olmuş, onların yerine geçmiştir. *Melekler Âdem’in neslinin fesat çıkaran kan döken varlıklar olacağını eski insanlarla kıyaslayarak söylüyorlar ve Bakara sûresinde “Yeryüzünde orayı fesada verecek ve kan dökecek birini mi yaratacaksın diyorlardı
*Hz. Âdem’den önce yeryüzünde Hin Bin Tim Rim diye adlandırılan varlıklar cinlerden önce var olmuş, dünyada fesat çıkarmışlar kan döktükleri için Allah’ın tarafından helâk edildiği rivayetleri vardır bunlar İsrâiliyat’tan veya eski irandan kalma hikâyeler olup islamiyete dayanmamaktadır İbn Haldûn bu rivayetleri asılsız bulur, *Hz. Âdem ve soyu hakkında Allah melekleri bilgilendirmiş melekler levh-i mahfûzda yazılı olanları öğrenmiş ve melekler günahsız oldukları için kendileri gibi olmayan varlıkların günah işleyeceğini düşünmüşlerdir (Zemahşerî).

*Hz. Âdem ve soyunun halife diye tanıtılması bize Âdem’den önce insan türünün yaşadığı sonucuna götürmez. bu kelime, insan topluluğunun halefi, değil, “Allah’ın vekili, yeryüzünde O’nun hükümlerini yaşatan, uygulayan, dünyayı imar, insanları idare ve terbiye eden, tüm canlılardan üstün olan, emri altına alan” anlamındadır*Rivayet ve menkıbelerden hz Âdem ve soyunun yeryüzünde yaşamış olan cinlerin veya meleklerin halefleri olduğu mânasını çıkaranlar vardır İbn Abbasın rivayetine göre yeryüzünde ademden önce cinler yaşamaktaydı; Allah bunları uzaklaştırdı ve yerlerine Âdem ile soyunu yarattı.
*Kur’ân-ı Kerîm’de Hz. Âdem önemsiz bir madde olan topraktan bedenî ve ruhî yönleriyle tam ve kâmil bir insan haline gelinceye kadar safhalardan geçti onun sureti Allah’ın kudretinin üstünlüğü iledir
*Hz Âdem ve nesli tüm varlıklardan üstün bir mevkidedir âyetlerde Âdem ve soyu yeryüzünün halifeleridir Allah’ın verdiği aklî, zihnî, ahlâkî meziyetleriyle Allah’a ibadet ederler Allah’ın hükümlerinin yerine getirip canlıları kendi hizmetinde kullanırlar*Allah’ın emriyle melekler Âdem’e secde ederler *Allah hz Âdem’i meleklerden üstün ve saygın yaratmıştır. Bu yalnız Âdem’e değil tüm insanlığa ait bir şereftir. Kur’an’da insanoğlunun meziyetine işaret edilmiştir *Kur’ân-ı Kerîmde Hz. Âdem’in rabbinden vahiy almıştır” Allah ona hitap etmiş, yükümlülük bildirmiştir Allah Nûh ve İbrâhim hânedanı birlikte Âdem’i âlemlere üstün kılmıştır *Ahmed Hanbel’in ilk peygamberin kim olduğu yolundaki bir sorusuna ilk Hz. Peygamber’ “Âdem’dir” karşılığını vermiştir
Bunu ilk beğenen sen ol.
General
RE: Peygamberler diyarı
Rabbim kafirler, müşrikler, münafıklar topluluğuna karşı bizlere yardım eylesin. Nusretini üzerimizden eksik eylemesin. Bizler şehitliğin ne olduğunu biliriz. Rabbim bizlere de şehadet nasip eylesin. Şu an mücadele veren, harp içinde olan ordumuza Rabbim yardım eylesin, güvenlik güçlerimize muvaffakiyetler nasip eylesin, muzafferiyetler ihsan eylesin. Bu hakkın batıla karşı büyük bir micadelesidir. 

Ebrehe'nin ordusunu yerle bir eden yüce Mevla'mız Esma'ül hüsna'sı kuvvetine ebabillerin ağzından düşen çamur taneleri gibi ordumuzun silahından çıkan her bir kurşunu isabetli olarak yerine nasip eylesin. Rabbim güvenlik güçlerimize, kahraman Mehmetçik'imize muzafferiyetler nasip eylesin. Düşmanlarımızı mağlup eylesin. Onları Kahhar ism-i şerifi hürmetine kahreylesin, perişan eylesin. Devletimizin, milletimizin üzerinde en küçük dahi bir parçasında gözü olanların gözünü kör eylesin, kalbini mühürlesin. Onlara fırsat vermesin. Şu an Suriye'de ordumuza karşı kurulmuş olan her türlü tuzağı düşmanların kendi başlarına makuz eylesin. Birliğimizi, dirliğimizi Rabbim daim eylesin."
Bunu ilk beğenen sen ol.
General
RE: Peygamberler diyarı
Kaynak tdv islam ansiklopedisi.info
ÂDEM - Süleyman Hayri Bolay
   
Hz Âdem’in cenneti

*Tevrat’taki hikâyelerde, Hz. Âdem yaratıldıktan sonra Allah onun yalnızlığını gidermek, için  her kır hayvanının ve , gökteki her kuşu topraktan yapar ve Âdem’e getirir. Âdem  hayvanlara ad koyar Âdem’in hayvanların isimlerini belirlemesi,ve görevler vermesi onlara hükümran olması şeklinde yorumlanmıştır yahudilere göre, isim vermek  o varlık üzerinde etkili olmak demektir *Hz. Âdem ve soyunun üstün  olmasının temelinde Allah’ın verdiği bilgi ve güç vardır  Kur’an’da melekler, insanoğlunu “yeryüzünde fesat çıkaran ve kan döken” varlıklar olarak nitelendirmiştir*Allah’ın Âdem’e isimleri öğretil meleklere sormuş, melekler bilemeyince Âdem’e, “Ey Âdem, onlara eşyanın isimlerini bildir!” demiştir  meleklerin bilmedikleri  hakkında Hz. Âdem bilgili kılınmış limde meleklerden  üstün  yaratıldığı âyetlerde belirtilmektedir. *âyetlerde, “Allah Âdem’e öğretti” denilerek Âdem’in bilgisinin genişliğine işaret edilmiştir. Bilgi gibi bir meziyet meleklerin Âdem’e secde etmesine sebeptir insanoğlu meziyetleriyle  varlığa ve güce hâkim olup şekil verme ve  kullanma kabiliyetinde yaratılmıştır.

*Meleklerin Âdem’e Secde Etmesi. Tevrat’ta Rab Yahve’nin meleklerle görüşmesi ve meleklerin secde edişi zikredilmemektedir. yaratılışta Allah dedi: Sûretimizde,  insan yapalım” (Tekvîn) ve “Rab Allah dedi İşte Adam iyiyi ve kötüyü bilmekte bizden biri gibi oldu...”  ifadelerinde meleklerin mevcudiyetiyle izah edilmiştir  *Meleklerin Âdem’e secde etmesi Tevrat tefsirlerinde, meleklerin ona Tanrı gibi secde etmek istemeleri fakat Tanrı’nın buna engel olması anlatılmaktadır Kutsal kitaplar dışındaki apokrif kaynaklardan Vita Adami’de melek Michel Âdem’e secde eder ve diğer melekleri de secde etmeye davet eder. Süryânîcede şeytan dışında tüm meleklerin Âdem’e secde ettikleri ifade edilir*Kur’ân-ı Kerîmde Allah Âdem’i yarattığı ve ona ruh verdiği meleklere, “Âdem’e secde edin!” diye emretti tüm melekler bu emre uydu ancak İblis kendisinin ateşten, Âdem’in ise topraktan yaratıldığını ve ondan üstün olduğunu ileri sürerek emre karşı gelmiştir*Şeytan ademe secde etmedi  lânetlenerek Allah’ın rahmetinden uzaklaştırıldı şeytan Allah’tan kıyamete kadar, düşmanı olan Âdem soyunu doğrudan ayırmak, için mühlet istemiştir  Allah ona bu fırsatı vermiştir.
*İslâm’da Allah’tan başkasına ibadet ve secde etmek küfürdür meleklerin Hz. Âdem’e secdesi ibadet secdesi değil, saygı ve biat secdesidir

*Tevratta Allah, toprakdan ilk insanı yarattıktan sonra, şarkta Aden’de  bir bahçe hazırlar ve adamı oraya koyar  Bu bir dünyevî cennettir. İbrânîce’de eden. Âsur ve Bâbil dilinde edinu, Sumer dilinde edin olan bu kelime “ova, bozkır” mânasındadır ADN, CENNET idir *Rab Allah, içinden bir ırmağın çıkıp dört kola ayrıldığı adn bahçesinde, görünüşü güzel ve yenilmesi iyi olan her ağacı ve bahçenin ortasında hayat ağacını ve iyilik ve kötülüğü bilme ağacını bitirir. Allah, korunması için adamı Aden bahçesine koyar. Bahçenin her ağaçdan yiyeceğini, ancak iyilik ve kötülüğü bilme ağacından yememesini yerse öleceğini bildirir (Tekvîn, 2/917). *Âdem’in yalnızlığı için, yer hayvanları ve gök  kuşları  Âdem’in kaburga kemiğinden havva yaratılır  Âdem ile Havvâ’nın yerleştikleri  bahçe ve cennet, Tevrat’a göre yeryüzündedir ve tartışmalı olmakla birlikte, Dicle ile Fırat arasındaki bölge kabul edilmiştir *Kur’ân-ı Kerîm’de Allah Hz. Âdem ve Havvâ’ya cennete yerleşmelerini emretmiş ancak âhirette iyilerin kalacakları “ebedîlik yurdu” dârülhuld cenneti hakkında kesin bir ifade yoktur İslâm alimleti âyetlerdeki cennet kelimesinin bahçe” demek olduğunu, bunun da yeryüzünde  olması gerektiğini savunurlar *Hz ademin yaratılırken yeryüzüne konduğunu savunan Ebü’l-Kasım  Ebû Müslim gibi Mu‘tezile âlimleri ve bazı Ehl-i sünnet âlimlerine göre  Âdem ve Havvâ’nın cennetti âhirette olsaydı, yasak konmazdı Çünkü cennette yasak yoktur. Cennette isyan ve günah söz konusu olamaz ancak Âdem ve Havvâ günah işlemişlerdir.diyerek düşüncelerini söylemişlerdir
Bunu ilk beğenen sen ol.
General
RE: Peygamberler diyarı
Kaynak tdv islam ansiklopedisi.info
ÂDEM - Süleyman Hayri Bolay
   
Hz Âdem’in cenneti

*cennette kafir bulunmaz  oysaki şeytan cennette kâfir olmuş ve sürülmüştür Kur’an’da cennet ebedîlik yurdudur; oraya giren çıkarılmaz halbuki Âdem ve Havvâ cennetten çıkarılmışlardır. Bu yüzden islam alimleri hz ademin içine konduğu cennetin ahirette değil dünyada olduğunu söylerler *cennette yasak yoktur. Cennette isyan ve günah söz konusu olamaz cennette kafir bulunmaz   Kur’an’da cennet ebedîlik yurdudur; oraya giren çıkarılmaz *Hz ademin dünyada cennet bahçesine konduğunu söyleyen din alimleri cennetin bağlık bahçelik yer, yeşil topraklar” anlamına geldiğini hz ademin cennetinin Fars ile Kirman arasındaki, Adende  veya Filistin’de olduğunu iddia etmişler ancak hiçbir delile dayandıramamışlardır İmam Mâtürîdî cennetin bağlık bahçelik olduğunu söyleyip buranın  yerini tesbit etmenin imkânsızlığını, belirtmişdir *Ehl-i sünnet âlimleri Hz. Peygamber’in mi‘racda cenneti gördüğünü Âdem ve Havvâ’nın bulunduğu cennetin gökte olduğunu savunmuşlar, âyetlerdeki “ininiz!...” kelimesini delil göstermişlerdir. Karşıt görüştekiler inmek kelimesinin Bakara sûresinde gitmek” anlamında kullanıldığını belirtmişlerdir.
*Bazı âlimler hz ademin cennetinin gökyüzünde ve yeryüzünde olduğunu söylemişler güçlü bir delil bulunmadığından kesin sonuca varılamayacağını, ve tartışmamak gerektiğini söylemişlerdir

Âdem’in Hatası ve Cennetten Çıkarılması.

*Hz. Âdem ve eşi cennete yerleştirilince tek, bir ağaç dışındaki bütün meyvelerden yiyebilecekleri bildirilmiştir. Tevrat’a göre,cennet  ağaçlarından  iki tanesinin isim ve nitelikleri bildirilmektedir bunlar “hayat ağacı” ve meyvesi yasaklanan “iyilik ve kötülük ağacı”dır. meyvesinden yemenin cezası ölümdür (Tekvîn). *Hayat ağacı Mayalar’da, Cermenler’de, eski Mısır’da mevcuttu. Âsur-Bâbil metinlerinde ölümsüzlük bitkisi” olarak yer almaktaydı. Hayat ağacı ölümsüzlük bahşetmekteydi ilâhlara mahsustur. İlahi varlıklarla korunduğundan ona ulaşmak zordur (Mircea Eliade).*Hayat ağacı Kitâb-ı Mukaddes’te  geçmektedir ölümsüzlük ağacı hikmet ve beşerî faziletlere delâletdir. Ahd-i Atîk te ve Tekvînde hayat ağacı, bilgi ağacı ile birlikte anılır hz Âdem’e yasaklanan ağaç hayat ağacı değil, bilgi ağacıdır.
*Tevrat’ta, “Şimdi elini uzatmasın ve hayat ağacından almasın ve yemesin ve ebediyen yaşamasın” denilerek hayat ağacının ölümsüzlük vasfı belirtilir. Yahudi geleneğinde hayat ağacı, kökleri semada, dalları yeryüzünde olarak tasvir edilmiştir *Bilgi ağacı iyiliği ve kötülüğü bilme ağacıdır Tevratta hayat ağacı ile beraber  veya tek başına cennetin ortasında bulunur ve rab hz Âdem’e  meyvesini yasaklamıştır. niçin yasaklamış ve neden Âdem’e ondan yerse  öleceği bildirilmiştir?

*Bazılarına göre hayat ve bilgi  ağacı aynıdır. Süleyman’ın Meselleri’nde hayat ağacı ilâhî hikmettir  ulaşmak kolay değildir. ona iyi ve kötünün bilgisini yani hikmeti elde edenler  ulaşabilecektir. *Hayat ağacı, Gılgamış’ın okyanus dibinde aradığı ölümsüzlük otu gibi gizlidir. ulaşmak için hikmete sahip olunmalı, hikmet için bilgi ağacından yemelidir lâzımdır. *Tekvîn’de bilgi ağacı, hayat ağacının yerini bildirir Yılanın Havvâ vasıtasıyla Âdem’i bilgi ağacının meyvesinden yemeye ikna etmesi yahudi ve hıristiyan geleneğinde yılanın kötülüğündendir yılan şeytanı temsil eder. Şeytan  insana karşıdır Âdem’i hayat ağacına yaklaştırnamış ölümsüzlükle kandırarak  bilgi ağacından yedirmiş, ve ölümlü olmalarına sebep olmuştur *Batıni kitaplardan Mişna iyiyi ve kötüyü bilme ağacının üzüm asması olduğunu bildirmekte, Henok  kitabı onu yedi dağın arasına yerleştirmektedir. Yahudiler  yasak meyvenin incir veya buğday başağı olduğunu da nakletmektedir yasak ağaç bir semboldür İskenderiye Yahudileri yasak ağacın cinsî ilişkiyi ifade ettiği kanaatindedirler.
Bunu ilk beğenen sen ol.
General
RE: Peygamberler diyarı
Kaynak tdv islam ansiklopedisi.info
ÂDEM - Süleyman Hayri Bolay

*Kur’anda hz Âdem ve hz Havvâ cennete yerleşip Allah’ın nimetlerinden  faydalanmışlardır. Allah onları yasak ağaç hususunda *Ey Âdem! Eşin ile cennete yerleşip cennet nimetlerinden yiyin; sadece şu ağaca yaklaşmayın; sonra  zalimlerden olursunuz” (el-Bakara 2/35).*Kur’ân-ı Kerîm’de yasak ağaç hakkında bilgi yoktur Sadece şeytanın Âdem ile Havvâ’ya çirkin yerlerini göstermek için, “Rabbiniz sırf melek olursunuz yahut ebedî kalıcılardan olursunuz diye şu ağacı yasakladı” (el-A‘râf) ve “*Ey Âdem Sana ebedîlik ağacını ve yok olmayacak hükümranlığı göstereyim mi?” (Tâhâ) demiştir*hayrı ve şer ağacı hadis ve ayetlerde bilgi yoktur rivayet ve menkıbelerde hayır ağacı  üzüm asması, buğday, incir ağacı vb. bitkiler  olduğunu belirtilmiştir bunlar İslâm dışı kaynaklara dayanır.

Hz. Âdem’in Allah’ın yasağını çiğnemesi

*Tevrat ve Kur’ân-ı Kerîm’de farklıdır Tevrat’a göre kır hayvanlarının en hilekârı yılan, Aden’deki bahçede cennette yaşıp Havvâ’ya yaklaşmış, “Allah bilir ki ondan yediğinizde gözleriniz açılacak, iyi ve kötüyü bilerek tanrı gibi olacaksınız” diyerek onları yasak ağaçtan  yemeye ikna etmiş, önce Havvâ sonra  Âdem’e de yedirmiştir (Tekvîn). Kitâb-ı Mukaddeste, “İblis denilen büyük ejder,dünyayı saptıran eski yılan yeryüzüne atıldı onun melekleri kendisiyle atıldılar” (Vahiy) ifadesiyle yılanın şeytan olduğu söylenmektedir. *Apokrif kaynaklarda şeytanın yılanın içine girdiği  Havvâya yasak ağaçtan yedirdiği anlatılır  rivayete göre semadan kovulan şeytan, kanatları olan konuşabilen yılana Âdem ile Havvâ’yı kandırtır Kur’ân-ı Kerîm’de yılandan söz edilmez yılan İslâm  İslâm dışıdır. Kur’anda hz ademi yasak ağaca yaklaştıran şeytandır. *Hz ademi kıskanan  şeytan Allah’ın emrine karşı gelerek Âdem’e secde etmemiş onu aldatmış ve günah işletmiştir

*Şeytanın cennete girişi ve Âdem ile Havvâ’ya yaklaşması konularında Kur’an ve hadislerde bilgi yoktur. İslâmî kaynaklardaki bilgiler yahudi kaynaklarından alınmıştır.*Tevrat’a göre yasağı çiğneyen hz adem ve hz havva nın gözleri açılır, çıplaklığın farkına varırlar incir yapraklarından  örtü yaparlar Kur’ân-ı Kerîmde ise yasağı çiğnemenin ardından utanılacak yerleri  görünmüş ve cennet yapraklarını üzerlerine örtmeye başlamışlardır (el-A‘râf Tâhâ ).*Tevrat’a göre kadın için asıl ceza gebelik doğum hâkimiyet altında olmak, erkek için  ceza geçim alın teri sıkıntılı bir hayattır (Tekvîn), Kur’an’a göre hz Âdem ve eşi, işlenilen suç sebebiyle cennetten, yeryüzüne indirilmişlerdir. İnsanlar arasındaki düşmanlıklar yasağı çiğnemenin cezasıdır (bel-Bakara el-A‘râf Tâhâ )*Hıristiyanlar Âdem’in yasak ağaca yaklaşmakla büyük bir günah işlediğine, Allah’ın gazabına uğradığına, ve günahın kıyamete kadar her çocuğa geçtiğine, dolayısıyla her çocuğun günahkâr  doğduğuna, vaftiz edilerek cehennemden  kurtulduklarına inanırlar. aslî günah inancı, hıristiyan kültürünün ana fikridir. Hıristiyanlık’ta insan kötülüğün içinde rehbersiz bırakılmıştır, günahı ile baş başadır.
*İslâm’a göre Allah yol gösterici, bağışlayıcı ve yardım edicidir. İslâm’a göre suç ve ceza ferdîdir; kimse kimsenin günahından sorumlu değildir (En‘âm). Hz Âdem cennetten atıldıktan sonra rabbin yardımıyla tövbesi kabul edilmiştir (Bakara). *Kur’ân-ı Kerîm’de,cezasının ferdiliği şu hitapla da belirtilmiştir: size benden bir hidâyet geldiğinde kim hidâyetime uyarsa onlara korku yoktur onlar üzülmeyeceklerdir; inkâr edip âyetlerimizi yalanlayanlar ateş ehlidir, ebedî kalacaklardır” (Bakara Tâhâ).

*İslâm âlimleri Âdem’in emre uymamasının isyan ve büyük günah konusunu tartışmışlardır. Tâhâ sûresinde Âdem ve Havvâ’nın şeytana aldanarak yasak ağaçtan yedikten sonra, Âdem rabbine âsi olup yolunu şaşırdı” denilmektedir. âyetteki “asâ” fiili, Mu‘tezileye göre, Hz. Âdem’in büyük günah işlediği anlamına gelmez; o, küçük günah, zelle işlemiştir. *Ayetlerde geçen âsi oldu kelimesi, insanlar için bir uyarıdır Sakın, büyük günah ve önemsiz hataları bile küçümsemeyiniz denilerek insanlar  uyarılmaktadır (Zemahşerî). *Ehl-i sünnet âlimleri yasak ağacın  bir günah olduğunu hz Âdem ile Havvâ’nın yasağı çiğneyerek ilahi emre karşı geldiklerini ve âsi olduklarını kabul etmişdir. âlimler Tâhâ sûresinin Andolsun biz Âdem’e emir vermiştik o unuttu biz onu azimli bulmadık” meâlini hz Âdem’in yasak ağaca günah niyeti olmaksızın dalgınlıkla yaklaştığını belirtmişlerdir. Hasan-ı Basrî, “Vallâhi, o unuttuğu için âsi oldu” demiştir *İslâm âlimlerine göre yasak ağaç olayı hz Âdem cennette iken,  peygamber olmadan önce olmuştur O zaman ümmet, ve cemaat yoktu Âdem’in kasıtsız  işlediği hata, ve tövbesi üzerine Allah tarafından bağışlanmış, yeryüzünde kendisine peygamberlik verilmiş, ilk insan, ilk baba ve ilk peygamber olmuştur. *Hz. Âdem ve eşinin şeytana  kapılmaları, pişmanlık duymaları ve tövbeleri, gibi hadiseler, dünya hayatına bir örnekdir. günah ve harama yaklaşan insanlar  ataları hz Âdem gibi samimiyetle tövbe ederlerse tövbeleri kabul edilecektir, günah işleyen  insan için tövbe ve af kapısı daima açıktır salih bir niyetle tövbe edilirse  insan kemale erecektir

*Tevratta hz Âdem, iyiliği ve kötülüğü bilme ağacından yedikten sonra Rab, ebediyen yaşamasın diye onu Aden bahçesinden  kovar (Tekvîn). Kur’ân-ı Kerîm’de ise şeytanın oyunu sonucu Allah’ın yasağını çiğneyen Âdem ile Havvâ’ya Birbirinize düşman inin; yeryüzünde yaşamanız lâzımdır”Hepiniz inin” (el-Bakara) denilmektedir. *Hz Âdem ile hz Havvâ’nın cennetten veya Aden bahçesinden çıkarılınca nerede, ne kadar yaşadıkları konusundaki bilgiler, Kitâb-ı Mukaddese dayanmaz. Apokriftir Âdem ile Havvâ Aden bahçesinden  sonra aç kalmışlar,  yiyecek  tövbe etmişlerdir. *Apokrif kitaplara göre Hz Havvâ boynuna kadar Dicle sularına girerek otuz yedi gün,hz Âdem ise Erden ırmağında kırk gün kalmış, rabbin lutfuna nâil olmak istemişlerdir. On sekizinci günde  şeytan melek şeklinde Havvâ’ya görünmüş, Âdemi suçlamış ona secde etmediğini, Âdem’e  öfkeli olduğunu bildirmiştir
Bunu ilk beğenen sen ol.
General
RE: Peygamberler diyarı
EN GÜZEL DUA ZİKİRDİR

ELİMİZİ SEMAYA KALDIRIYORUZ TÜM ŞEHİTLERİMİZE TÜM ÖLMÜŞLERİMİZE TÜM SEVDİKLERİMİZE VE TÜM İNSANLARA ALAHIN 99 İSMİ İLE İSTİYORUZ

ALLAH  ER-RAHMAN ER-RAHİM  EL-MELİK 
EL-KUDDÜS ES-SELAM EL-MÜMİN EL-MÜHEYMİN 
EL-AZİZ EL-CEBBAR EL-MÜTEKEBBİR EL-HALIK 
EL-BARİ EL-MUSAVVİR EL-GAFFAR EL-KAHHAR 
EL-VEHHAB ER-REZZAK EL-FETTAH EL-ALİM 
EL-KABID EL-BASIT EL-HAFID ER-RAFİ EL-MUİZ 
EL-MÜZİLL ES-SEMİ EL-BASİR EL-HAKEM 
EL-ADL EL-LATİF EL-HABİR EL-HALİM EL-AZİM 
EL-GAFUR EŞ-ŞEKUR EL-ALİYY EL-KEBİR 
EL-HAFIZ EL-MUKİT EL-HASİB EL-CELİL 
EL-KERİM ER-RAKİB EL-MÜCİB EL-VASİ 
EL-HAKİM EL-VEDUD EL-MECİD EL-BAİS 
EŞ-ŞEHİD EL-HAKK EL-VEKİL EL-KAVİYY 
EL-METİN EL-VELİYY EL-HAMİD EL-MUHSİ 
EL-MÜBDİ EL-MUİD  EL-MUHYİ EL-MÜMİT 
EL-HAYY EL-KAYYUM EL-VACİD EL-MACİD 
EL-VAHİD ES-SAMED EL-KADİR EL-MUKTEDİR 
EL-MUKADDİM EL-MUAHHİR EL-EVVEL EL-AHİR 
EZ-ZAHİR EL-BATIN EL-VALİ EL-MÜTEALİ 
EL-BERR ET-TEVVAB EL-MÜNTEKİM EL-AFÜVV ER-RAUF MALİKÜL MÜLK ZÜL-CELALİ VEL İKRAM
EL-MUKSİT EL CAMİ EL GANİY EL-MUĞNİ
EL-MANİ ED-DARR EN-NAFİ EN-NUR 
EL-HADİ EL-BEDİ EL-BAKİ EL-VARİS 
ER-REŞİD ES-SABUR 

Tüm şehitlerimize ve tüm ölmüşlerimize bir fatiha okuyalım

Bismillahirrahmânirrahîm.Elhamdü lillâhi rabbil'alemin Errahmânir'rahim Mâliki yevmiddin İyyâke na'budü ve iyyâke neste'în İhdinessırâtel müstakîm Sırâtellezine en'amte aleyhim ğayrilmağdûbi aleyhim ve leddâllîn amin

Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle.Hamd o âlemlerin Rabbi,O Rahmân ve Rahim,O, din gününün maliki Allah'ın.Ancak sana ederiz kulluğu, ibadeti ve ancak senden dileriz yardımı, inayeti.
Hidayet eyle bizi doğru yola,O kendilerine nimet verdiğin mutlu kimselerin yoluna; o gazaba uğramışların ve o sapmışların yoluna değil.
Bunu ilk beğenen sen ol.
General
RE: Peygamberler diyarı
Kaynak tdv islam ansiklopedisi.info
ÂDEM - Süleyman Hayri Bolay

*Batıl kitaplarda hz Âdem ile hz Havvâ cennetten atılınca güçlüklerle karşılaşırlar. Tanrı onlara ikametleri için kaya içinde bir mağara verir güçlükler karşısında Tanrı yardımlarına gelir onlara, 5500 sene sonra, iyilerin cennete döneceklerini müjdeler; teselli için cennetten hâtıralar verir. melek Mîkâil altın çubuk Cebrâil buhur, İsrâfil mür getirir. üç nesne, hayat ağacıyla ıslatılıp Âdem’e verilir. bu mağaraya “Hazineler Mağarası” denilmiştir. Kur’an ve hadislerde yer almaz*Batıl kitaplarda Âdem ile Havvâ’nın, evlenmeden cennetten çıktıkları, cennetin yakınındaki dağ tepesinde saklandıkları bildirilmektedir rivayetlere göre cennetten yeryüzüne inme emriyle Âdem Hindistan’a, rivayetlere göre Serendib adasına, Havvâ da Cidde’ye inmiştir. Müzdelife ve Arafat’ta buluşmuşlardır (Taberî, Mes‘ûdî, Ya‘kubî, ).
*Hz. Âdem’in dili islamda Arapça, yahudi ve hıristiyanlarda Ârâmîcedir. Cennette Arapça, yeryüzüne inince Süryânîce konuştuğu, on iki yazı çeşidi ile 700 dil bildiği öne sürülmüştür.

*İsrâiliyat bilgilerine göre Âdem ile Havvâ, cennetten çıktıktan 223 gün sonra evlenmişlerdir Havvâ, Âdem’e kırk çocuk doğurmuştur İlk ikizler Kabil ile kız kardeşi Aklima, son ikizler Abdülmugıs ve Emetülmugıs’tir Kabil ve Aklima’dan sonra Hâbil ile Lebuda doğmuştur.
*Hz ademin ilk çocuklarının isimleri, apokrif kitaplardan “Hazineler Mağarası”na göre Kabil ile Lebuda, Hâbil ile Kelimath; “Âdem’in Vefatı” adlı esere göre Kabil ile Kainan, Hâbil ile Ema; “Âdem ve Havvâ’nın Mücadelesi”ne göre ise Kabil ile Luva, Hâbil ile de Aklejane dünyaya gelmiştir.
*Tevrat’a göre hz Âdem 930 yıl yaşamıştır Hz. Âdem, ölmeden önce oğlu Şît’e vasiyetini yapar ve cuma günü vefat eder Rivayete göre Cenâb-ı Hak, Âdem’e türeyecek soyunu göstermiş, Âdem Hz. Dâvûd’un ömrünün altmış yıl olduğunu görünce 1000 yıllık ömrünün kırk yılını ona vermiştir. vaadinden dönmek isteyince Allah onun ömrünü 1000’e Dâvûd’un ömrünü de 100’e tamamlamıştır (Sa‘lebî).*Kitâb-ı Mukaddes, Hz. Âdem’in kabrinin yerini bildirmemektedir.ilk dönem yahudi ve hıristiyan yazarlar, ve apokrif kitaplar Hz. Âdem, atıldığı yeryüzü cennetinin civarında bir yere gömülmüştür. Îsâ Mesîh’in çarmıha gerildiği Calvaire’e gömüldüğünü savunmuşlardır
*Hz. Âdem’in kabri konusunda İslâmî rivayetler vardır. İbn İshak’a göre Âdem’in kabri cennetin doğusunda diğer rivayetlere göre ise Mekke’de Ebûkubeys mağarasında veya Hindistan’daki Nevz dağındadır Başka bir rivayete göre tûfanda Hz. Nûh, Âdem’in tabutunu gemiye almış, tûfandan sonra Beytülmakdis’e defnetmiştir
Bunu ilk beğenen sen ol.
General
RE: Peygamberler diyarı
Hz. Adem Kıssası

*Kur'an-ı Kerimde kıssalar sürekli kullanılmıştır. Kıssalar peygamberin kalbinin sağlamlaştırmış akıl sahibi müminlere öğüt ve ibret olmuştur Hz. Adem ve yaratılış kıssası önemlidir kıssa Bakara, A'raf, Hicr, İsra, Taha ve Sa'd surelerinde açılardan anlatılmıştır. Hz. Adem ve yaratılış kıssası insanoğlunun yeryüzüne gelişidir bizlere sayısız müjde, uyarı haber iletilir. *insan, melek ve iblis hakkında Kur'an-ı Kerimde bilgiler ve ibretler vardır
*Allahu Teala topraktan insan yaratıp ruhundan üfleyeceğini meleklerine haber verir. Ve meleklerden ona secde etmelerini isteyecektir. Meleklere: 'Ben yeryüzünde halife yaratacağım' deyince, melekler: 'Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? biz seni hamd ile teşbih ediyor ve takdis ediyoruz! dediler.
*Allah Ben sizin bilmediğinizi bilirim' dedi ve Adem'e isimleri öğretti. Sonra meleklere 'Haydi doğrulardansanız şunların isimlerini bana söyleyin' dedi. Melekler karşılık olarak: 'Sen yücesin, bizim senin öğrettiğinden başka bilgimiz yoktur. Yüce ve hakim olan sensin dediler. *Allah Adem'e isimleri meleklerin yanında haber vermesini istedi. Adem isimleri haber verince Allah: 'Demedim mi ben göklerin ve yerlerin gaybını bilirim. Sizin açıkladığınızı da, gizlediğinizi de bilirim! dedi. 
*Allah meleklere Adem'e secde etmelerini emretti. Melekler secde ettiler. İblis secde etmedi, yüz çevirdi ve kafirlerden oldu. Allah Ey İblis, niye secde etmiyorsun, nedir bu hal? deyince, İblis 'Ben üstünüm. Beni ateşten onu topraktan yarattın. Ben hiç topraktan yarattığına secde eder miyim?' dedi. 
*Allah: 'Çık oradan. Artık lanetlendin. Ceza gününe kadar lanetim üzerindedir. büyüklenmek sana düşmez, defol sen aşağılıklardansın' buyurdu.

*İblis Allah'tan insanların diriltilecekleri kıyamete kadar süre istedi. Allah da ona süre verdi İblis anlatmaya başladı: 'Beni azdırdığın için ben de onları saptırmak için pusu kuracağım. onlara onlara sokulacağım. İhlaslı kulların hariç hepsini senin yolundan ayıracağım. dedi. *Allah İblis'in halis kullara karşı hiç bir gücü olmadığını İblis'e ancak azgınların uyacağını onunla ve ona uyanlarla Cehennemi dolduracağını" söyler. *Ve allah İblis'e şöyle hitap eder: 'Şeytan aldatmadan başka bir şey va'detmez-. Mü'min kullar üzerinde hiç bir hakimiyeti olamaz. Rabbin vekil olarak yeter.' 
*Allah ile İblis arasındaki konuşmalardan sonra Allah Adem'e İblis'in düşman olduğunu kendilerini cennetten çıkarmaya çalışacağını söyler. Allah Adem'e şöyle der: 'Sen ve eşin cennette yerleşin, dilediğiniz gibi yiyin için. Burada acıkmak ve Susamak yoktur. Yalnız şu ağaca yaklaşmayın. bu ağaca yaklaşırsanız zalimlerden olursunuz.
*İblis lanetlenip de Adem ve eşi de cennete yerleştirildikten sonra İblis Adem ve eşine karşı fırsatlar kollar. Rabbinizin sizi ağaçtan men etmesinin sebebi sizin melek olmanız ve burada hakimiyete sahip olmanız ve ebedi yaşamamanız içindir. Yemin ediyorum, tek amacım öğüt vermek iyiliğinizi istemektir' dedi. Adem ve eşi yasak ağaçtan yediler

*Yasak ağaçtan yiyen hz adem ve eşinin çirkin yerleri gözüktü. Üstlerini cennet yapraklarıyla örtmeye başladılar. İblis onları aldattı mevkilerinden indirdi ayaklarını kaydırdı cennetten çıkardı. Adem Rabbinin buyruğuna karşı geldi, yolunu şaşırdı. Allah onu azimli bulmadı. 
*Allah: 'Ben sizi ağaçtan men etmedim mi? Şeytan düşmandır demedim mi?' buyurdu. Adem ve eşi: 'Rabbimiz kendimize zulmettik. bizi bağışlamaz, merhamet etmezsen ziyana uğrarız dediler.
*Allahi teala şöyle emretti ey adem yeryüzüne inin sizin için yeryüzünde bir süreye kadar kalıp geçinme vardır. Orada yaşayacak, orada ölecek ve yine oradan diriltilip çıkarılacaksınız*Adem allahın inayetiyle ve tam bir teslimiyetle Allah'a tevbe etti. Allah tevbesini kabul etti. Şüphesiz o tevbeyi çok kabul edendir ve çok bağışlayandır (et-Tevvabu'r-Rahim)*Allahu Teala emretti benden hidayet geldiğinde kim hidayetime tabi olursa o sapmaz sıkıntıya düşmez.kim benden yüz çevirirse, ona sıkıntı vardır. kıyamete kör kaldırırız.*O Allah'ım ben daha önce görürken şimdi niçin beni kör ettin deyince, Allah: 'Sana ayetlerimiz geldiğinde sen onları unutmuş görmezlikten gelmiştin. bugün de sen böyle unutuldun buyurdu
Bunu ilk beğenen sen ol.

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren İslami Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.