Gönder Cevapla
 
Değerlendir:
  • 1 Oy - 4 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mezhep
Yazar Mesaj
Beydâ Çevrimdışı
Cezalı Üye

Mesajlar: 20
Üyelik Tarihi: Mar 2019
Ruh Halim
Ruh Halim
Melek

Takımın:
Mesaj: #11
RE: Mezhep
(25-03-2019 03:53 PM)Mütefekkir Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
(25-03-2019 02:29 PM)Beydâ Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
(25-03-2019 10:22 AM)camici Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..Hz. Ömer de (RA) yanılmıyorsam bir Hrıstiyan kadının kabından su içmiş, abdest almıştır.
Kardeşimiz bu manada soruyor sanırım. Aunı kaptan, aynı çatal bıçakla yemek yiyoruz diyor.

Beyda'nın cevabını da bu manada düşünmek gerekir. Fakat tamamen genelleme elbette yanlış.
Allah (CC) kitabında birçok ayette müşrikleri, yahudi ve hrıstiyanları yakın akrabanız bile olsa dost edinmeyin der.

Bakara 62 : Şüphesiz iman edenler; yahudilerden, hıristiyanlardan ve sâbiîlerden de Allah'a ve ahiret gününe inanıp sâlih amel işleyenler için Rableri katında mükâfatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku yoktur onlar üzüntü çekmeyeceklerdir.
Bakara 111 : (Ehl-i kitap) Yahudiler yahut hristiyanlar hariç hiç kimse cennete giremeyecek, dediler. Bu onların kuruntusudur. Sen de onlara: Eğer sahiden doğru söylüyorsanız delilinizi getirin, de.

Eğer iyi insansa müslümanların en büyük ödülü olan cennete dahi girebilirler. Cennete girebilecek kadar iyi olan insanla neden dostluk edinmemiz yasaklansın?

Sizin bahsettiğiniz ayet ise maide 51 'dir. Ancak kuran tek satırlık ayetler ile uygulanmamalıdır. Ayetler bir bütündür.
Bahsettiğiniz ayetin biraz altında şunlar yazmaktadır;
Maide 57: Ey iman edenler! Sizden önce kendilerine kitap verilmiş olanlardan ve kâfirlerden, dininizi alay ve eğlence konusu yapanları dost edinmeyin. Eğer (gerçekten) iman ediyorsanız, Allah’dan gereğince korkun.

Yani yahudi ve hristiyanlar arasında sizin dininizle alay edenlerden dost edinmeyin. Ki bırakın yahudiliği hristiyanlığı türk biri bile dinimizle alay etse biz direkt o insandan uzaklaşırız.


Öncelikle sizin "mealci" bir zihniyet olduğunuzu düşünüyorum. Hadisler, Müçtehidler ve dahi Müfessirlerden daha içtihat sahibi yahut ilham sahibi olduğunu söylercesine kur'anın bir ayetini cımbız ile çekip hüküm vermişsiniz. Kendiniz Kur'anın bütün olduğunu söylüyorsunuzda neden tek bir ayet ile Hristiyan ve Yahudilerin cennet'e girebileceğini söylüyorsunuz?

Bakara suresi 62. Ayet'in tefsirini buraya yazıyorum;


Şüphesiz o kimseler ki (önceki peygamberlere) iman etmiştirler, bir de o kimseler ki Yahudi (olarak, yeni bir şerî`at gelinceye kadar Mûsâ (Aleyhisselâm)`ın tahrif ve neshe uğramamış olan şerî`atına tâbi) olmuşturlar, ayrıca (Kur’ân gelinceye kadar Îsâ (Aleyhisselâm)`ın, değişime maruz kalmamış olan dinine uyan) Hristiyanlar ve (Nûh ile İbrâhîm (Aleyhimesselâm) döneminde onların dini üzere bulunan) Sâbiîler; (bunların içerisinden) her kim (o günkü şerî’atın emrine göre) Allâh’a ve o son güne inanmış, salih bir amel de işlemişse; onlar için Rableri nezdinde (kendilerine ait) ecirleri vardır. (Kâfirler korkuya düştüğünde) onlar üzerine hiçbir korku yoktur ve (günâhkârlar, kaçırdıkları mükâfatlara üzülecekleri zaman) ancak onlar mahzun olmayacaklardır.


Bu ve Mâide Sûresi’nin 69. âyeti kerîmesinden yola çıkan bozuk fikirli bazı ilâhiyatçılar; âhir zaman peygamberine inanma ve kendi dinlerinden berî olarak İslâm’a girme şartlarını yerine getirmeden, sadece bu âyetlerde zikredilen “Allâh’a ve âhirete iman”, bir de “Salih amel” şartlarını îfâ eden Yahudî ve Hristiyanların da cennete girebileceğini söyleyerek, kendilerini dinden çıkarmış ve “Cennete girmenin olmazsa olmaz şartı olan "İslâm’ı kabullenme" zorunluluğunu toplum nezdinde zaafa uğratmaya yönelik büyük bir ihanette bulunmuşlardır. Zira Kur’an âyetleri arasında hiçbir çelişki söz konusu olmayıp, hepsi de birbirini tasdik ve tefsir eder mâhiyettedir. Nitekim Bakara Sûresi: 285`te ve Nisâ Sûresi: 136’da olduğu gibi diğer bazı âyet-i kerîmelerde kurtuluşa ermek için: “Meleklere, kitaplara ve peygamberlere iman”dan ibaret üç şart daha ilave edilmiştir. Beyyine Sûresi’nin 6. âyet-i kerîmesi ise, Ehl-i Kitap da olsalar, İslâm’a girmeyenlerin, kitapsız müşrikler gibi cehennemde ebedî kalacağını beyan etmektedir.
“Muhammed’in canı, elinde olan Zât’a yemin olsun ki; bu ümmetten Yahudi veya Hristiyan herhangi bir kimse, beni duyar da, sonra benimle gönderilen dine inanmadan ölürse, mutlaka cehennem ashâbından olur!” (Müslim, İman: 70, No: 153, 1/134) hadîs-i şerifi de, bu kâfirlikten, sadece “Allâh’ı ve âhireti inkâr” kastedilmeyip, bununla birlikte “Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`in dini-ne uymama”nın da imansızlık sayıldığını açıklamaktadır. Dolayısıyla bu âyet-i kerîmede cennete gireceği bildirilen; Yahudi, Hristiyan ve Sâbie fırkaları; Mûsâ, Îsâ, Nûh ve İbrâhîm (Aleyhimüsselâm)` ın tahrif edilmemiş şerî`atlarine, geçerli oldukları dönemlerde tâbi olanlardır. Yoksa Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`i ve Kur’ân-ı Kerîm’i inkâr edenler veya Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`den ve İslâm’dan övgüyle bahsettikleri halde, kendi dinlerinden uzaklaşıp İslâm’a girmeyen günümüz kâfirleri bu mevzuya dâhil değildir.

Tevbe ediniz! Zira diğer ayetleri inkar sebebi ile iman dairesinden çıkmış bulunuyorsunuz.

Tefsir bir yorumlamadır. Hac suresi 16 der ki "İşte biz, apaçık ayetleri böyle indirdik ona ve şüphe yok ki Allah, dilediğini doğru yola sevk eder.". Kuranın kendisinin dediği gibi apaçık bir meal varken neden insanların yorumlamalarına güveneyim? Yorumlayanların benden daha iyi anladığı ne malum? Ben sana bir soru sorayım küçüklüğünde terk edilmiş bir çocuk, varsayalım ki ormanda büyüyor. Ne dinlerden ne insanlardan hiç bir şeyden haberi yok. Bu çocuk ölünce cennete mi gidecek cehenneme mi? Kuran evrenseldir diyorsanız tüm insanları kapsadığını kabullenmelisiniz. En önemli şey iyi insan olmaktır. Kuran zaten iyi insanın tarifi yapar. Ahlaklı erdemli bir insan zaten bilmese dahi kurana uymaktadır. Ayrıca bana hadislerle gelmeyin lütfen.
(Bu Mesaj 25-03-2019 06:42 PM değiştirilmiştir. Değiştiren : Beydâ.)
25-03-2019 06:35 PM
Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
Mütefekkir Çevrimdışı
Acemi Üye
*

Mesajlar: 30
Üyelik Tarihi: Mar 2019
Rep Puanı: 2
Ruh Halim
Ruh Halim
Uyusuk

Takımın:
diger
Mesaj: #12
RE: Mezhep
(25-03-2019 06:35 PM)Beydâ Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
(25-03-2019 03:53 PM)Mütefekkir Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
(25-03-2019 02:29 PM)Beydâ Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
(25-03-2019 10:22 AM)camici Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..Hz. Ömer de (RA) yanılmıyorsam bir Hrıstiyan kadının kabından su içmiş, abdest almıştır.
Kardeşimiz bu manada soruyor sanırım. Aunı kaptan, aynı çatal bıçakla yemek yiyoruz diyor.

Beyda'nın cevabını da bu manada düşünmek gerekir. Fakat tamamen genelleme elbette yanlış.
Allah (CC) kitabında birçok ayette müşrikleri, yahudi ve hrıstiyanları yakın akrabanız bile olsa dost edinmeyin der.

Bakara 62 : Şüphesiz iman edenler; yahudilerden, hıristiyanlardan ve sâbiîlerden de Allah'a ve ahiret gününe inanıp sâlih amel işleyenler için Rableri katında mükâfatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku yoktur onlar üzüntü çekmeyeceklerdir.
Bakara 111 : (Ehl-i kitap) Yahudiler yahut hristiyanlar hariç hiç kimse cennete giremeyecek, dediler. Bu onların kuruntusudur. Sen de onlara: Eğer sahiden doğru söylüyorsanız delilinizi getirin, de.

Eğer iyi insansa müslümanların en büyük ödülü olan cennete dahi girebilirler. Cennete girebilecek kadar iyi olan insanla neden dostluk edinmemiz yasaklansın?

Sizin bahsettiğiniz ayet ise maide 51 'dir. Ancak kuran tek satırlık ayetler ile uygulanmamalıdır. Ayetler bir bütündür.
Bahsettiğiniz ayetin biraz altında şunlar yazmaktadır;
Maide 57: Ey iman edenler! Sizden önce kendilerine kitap verilmiş olanlardan ve kâfirlerden, dininizi alay ve eğlence konusu yapanları dost edinmeyin. Eğer (gerçekten) iman ediyorsanız, Allah’dan gereğince korkun.

Yani yahudi ve hristiyanlar arasında sizin dininizle alay edenlerden dost edinmeyin. Ki bırakın yahudiliği hristiyanlığı türk biri bile dinimizle alay etse biz direkt o insandan uzaklaşırız.


Öncelikle sizin "mealci" bir zihniyet olduğunuzu düşünüyorum. Hadisler, Müçtehidler ve dahi Müfessirlerden daha içtihat sahibi yahut ilham sahibi olduğunu söylercesine kur'anın bir ayetini cımbız ile çekip hüküm vermişsiniz. Kendiniz Kur'anın bütün olduğunu söylüyorsunuzda neden tek bir ayet ile Hristiyan ve Yahudilerin cennet'e girebileceğini söylüyorsunuz?

Bakara suresi 62. Ayet'in tefsirini buraya yazıyorum;


Şüphesiz o kimseler ki (önceki peygamberlere) iman etmiştirler, bir de o kimseler ki Yahudi (olarak, yeni bir şerî`at gelinceye kadar Mûsâ (Aleyhisselâm)`ın tahrif ve neshe uğramamış olan şerî`atına tâbi) olmuşturlar, ayrıca (Kur’ân gelinceye kadar Îsâ (Aleyhisselâm)`ın, değişime maruz kalmamış olan dinine uyan) Hristiyanlar ve (Nûh ile İbrâhîm (Aleyhimesselâm) döneminde onların dini üzere bulunan) Sâbiîler; (bunların içerisinden) her kim (o günkü şerî’atın emrine göre) Allâh’a ve o son güne inanmış, salih bir amel de işlemişse; onlar için Rableri nezdinde (kendilerine ait) ecirleri vardır. (Kâfirler korkuya düştüğünde) onlar üzerine hiçbir korku yoktur ve (günâhkârlar, kaçırdıkları mükâfatlara üzülecekleri zaman) ancak onlar mahzun olmayacaklardır.


Bu ve Mâide Sûresi’nin 69. âyeti kerîmesinden yola çıkan bozuk fikirli bazı ilâhiyatçılar; âhir zaman peygamberine inanma ve kendi dinlerinden berî olarak İslâm’a girme şartlarını yerine getirmeden, sadece bu âyetlerde zikredilen “Allâh’a ve âhirete iman”, bir de “Salih amel” şartlarını îfâ eden Yahudî ve Hristiyanların da cennete girebileceğini söyleyerek, kendilerini dinden çıkarmış ve “Cennete girmenin olmazsa olmaz şartı olan "İslâm’ı kabullenme" zorunluluğunu toplum nezdinde zaafa uğratmaya yönelik büyük bir ihanette bulunmuşlardır. Zira Kur’an âyetleri arasında hiçbir çelişki söz konusu olmayıp, hepsi de birbirini tasdik ve tefsir eder mâhiyettedir. Nitekim Bakara Sûresi: 285`te ve Nisâ Sûresi: 136’da olduğu gibi diğer bazı âyet-i kerîmelerde kurtuluşa ermek için: “Meleklere, kitaplara ve peygamberlere iman”dan ibaret üç şart daha ilave edilmiştir. Beyyine Sûresi’nin 6. âyet-i kerîmesi ise, Ehl-i Kitap da olsalar, İslâm’a girmeyenlerin, kitapsız müşrikler gibi cehennemde ebedî kalacağını beyan etmektedir.
“Muhammed’in canı, elinde olan Zât’a yemin olsun ki; bu ümmetten Yahudi veya Hristiyan herhangi bir kimse, beni duyar da, sonra benimle gönderilen dine inanmadan ölürse, mutlaka cehennem ashâbından olur!” (Müslim, İman: 70, No: 153, 1/134) hadîs-i şerifi de, bu kâfirlikten, sadece “Allâh’ı ve âhireti inkâr” kastedilmeyip, bununla birlikte “Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`in dini-ne uymama”nın da imansızlık sayıldığını açıklamaktadır. Dolayısıyla bu âyet-i kerîmede cennete gireceği bildirilen; Yahudi, Hristiyan ve Sâbie fırkaları; Mûsâ, Îsâ, Nûh ve İbrâhîm (Aleyhimüsselâm)` ın tahrif edilmemiş şerî`atlarine, geçerli oldukları dönemlerde tâbi olanlardır. Yoksa Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`i ve Kur’ân-ı Kerîm’i inkâr edenler veya Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`den ve İslâm’dan övgüyle bahsettikleri halde, kendi dinlerinden uzaklaşıp İslâm’a girmeyen günümüz kâfirleri bu mevzuya dâhil değildir.

Tevbe ediniz! Zira diğer ayetleri inkar sebebi ile iman dairesinden çıkmış bulunuyorsunuz.

Tefsir bir yorumlamadır. Hac suresi 16 der ki "İşte biz, apaçık ayetleri böyle indirdik ona ve şüphe yok ki Allah, dilediğini doğru yola sevk eder.". Kuranın kendisinin dediği gibi apaçık bir meal varken neden insanların yorumlamalarına güveneyim? Yorumlayanların benden daha iyi anladığı ne malum? Ben sana bir soru sorayım küçüklüğünde terk edilmiş bir çocuk, varsayalım ki ormanda büyüyor. Ne dinlerden ne insanlardan hiç bir şeyden haberi yok. Bu çocuk ölünce cennete mi gidecek cehenneme mi? Kuran evrenseldir diyorsanız tüm insanları kapsadığını kabullenmelisiniz. En önemli şey iyi insan olmaktır. Kuran zaten iyi insanın tarifi yapar. Ahlaklı erdemli bir insan zaten bilmese dahi kurana uymaktadır. Ayrıca bana hadislerle gelmeyin lütfen.

Tefsir yorumlama mıdır? gülücük Hadisler ne olacak ? Peki kur'an'da bilmediklerinizi "zikir ehline" sorun ayeti ne olacak? Sizin hadisler dışında kendiniz ile çelişkiye düşmeniz ne olacak?

Yazdığımı okumuş olsaydınız belki bir şeyler aydınlanırdı kafanızda.

Bakara 285, Nisa 136 ve beyyine suresi 6. ayetlere göre Kur'an çelişiyor? Ne yapacağız? Siz peygamberden daha mı iyi biliyorsunuz ? Peki bir açıklayıcı olmayacaktı da neden Kur'an peygambersiz inmedi? Neden peygamberler gönderildi? Her insan meal okumak ile kendi nefsine göre yorumlar ve bu da her şeyi farklı gösterir. Evvela siz Müçtehidlerin, Müfessirlerin ne olduğunu ve kimler olduğunu öğrenin.

Hadislere itaat;

Mütevatir hadislerin ne olduğunu dahi öğreniniz.

“Kim Resûl’e itaat ederse, gerçekte Allah’a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse, Biz seni onların üzerine koruyucu göndermedik. (Nisa/80)

Hayır öyle değil; Rabbine andolsun, aralarında çekiştikleri şeylerde seni hakem kılıp sonra senin verdiğin hükme, içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın, tam bir teslimiyetle teslim olmadıkça, iman etmiş olmazlar. (Nisa/65)

“Andolsun ki, Allah mü’minlere içlerinde kendilerinden onlara bir peygamber göndermekle lütufta bulunmuştur. (Ki O) Onlara ayetlerini okuyor, onları arındırıyor ve onlara Kitabı ve hikmeti öğretiyor. Ondan önce ise onlar apaçık bir sapıklık içindeydiler.” (Al-i İmran/164)

“ Andolsun sizin için Allah’ı ve ahiret gününü umanlar ve Allah’ı çokça zikredenler için Allah’ın Resûlü’nde güzel bir örnek vardır. (Ahzab/21)

o ümmî peygambere iman edin ve ona uyun ki doğru yolu bulasınız.” (Araf 158)

im Resûl’e itaat ederse, gerçekte Allah’a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse, Biz seni onların üzerine koruyucu göndermedik. (Nisa/80)

O felsefik çocuk hikayelendirmenize ise ayetler ile cevap verilmiştir. ;

"Şüphesiz biz, seni “Hak” ile bir müjdeci ve bir uyarıcı olarak gönderdik. Her millet içinde mutlaka bir uyarıcı (peygamber) bulunmuştur." (Fatır, 35/24).

"Hiçbir günahkâr başkasının günah yükünü yüklenmez. Biz bir peygamber göndermedikçe asla azap edecek değiliz." (İsra, 17/15)

Yazılacak çok şey var ama Allah size hidayet etsin..
(Bu Mesaj 25-03-2019 06:56 PM değiştirilmiştir. Değiştiren : Mütefekkir.)
25-03-2019 06:48 PM
Web Sayfasını Ziyeret Edin Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
alpi Çevrimdışı
Yönetici
*******

Mesajlar: 5,349
Üyelik Tarihi: Jun 2015
Rep Puanı: 4898
Ruh Halim
Ruh Halim
Israrci

Takımın:
diger
Mesaj: #13
RE: Mezhep
Bakara suresi 62. ayet hakkında şu konuda aşağıdakileri söylemiştim.
Yine aynı konu.
Ayetlerin mealine bakarak yorum yapıyorsunuz bu çok yanlış bir şey.

Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..

(30-01-2019 10:01 AM)alpi Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
Alıntı:İman edenler; yani Yahudilerden, Hıristiyanlardan ve sâbiîlerden de Allah'a ve ahiret gününe hakkıyla inanıp sâlih amel işleyenler için Rableri katında mükâfatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku olmadığı gibi onlar üzülmeyeceklerdir.
Bakara 62

@fure_06, Ayette geçen sabiilerin kim olduğu hakkında bilgin olsaydı bu ayeti yanlış anlamazdın.
Sabiiler Zamanın putperestliğini bırakıp Müslüman olanlara deniliyor. Bu isim onlara Müslümanlar tarafından verilmiş. Putperestlerse onlara sapık adını vermiş. İslam tarihini okuyan herkes bunu çok iyi bilir zaten.

Ayette geçen "ellezine hâdû" dan kast edilenler yahudiler değildir, yahudanın Allah'ın kulu olduğunu kabul edenlerdir.
Nasara'dan kast edilen Hristiyanlar değil, Hz İsa'nın yolundan gidenlerdir.

Necaşi adındaki o kralın Müslüman olduğu da İslam tarihi kitaparının hepsinde yazar. Bence sen İslam hakkında bildiklerini sorgulamalısın.

....


Herkes aynı fikirdeyse,
hiç kimse yeterince
düşünmüyor demektir.
Mevlana
(Bu Mesaj 25-03-2019 06:56 PM değiştirilmiştir. Değiştiren : alpi.)
25-03-2019 06:53 PM
Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
alpi Çevrimdışı
Yönetici
*******

Mesajlar: 5,349
Üyelik Tarihi: Jun 2015
Rep Puanı: 4898
Ruh Halim
Ruh Halim
Israrci

Takımın:
diger
Mesaj: #14
RE: Mezhep
Demek ki ayette geçen Yahudi ve Hristiyanlar günümüzdekiler değil.

....


Herkes aynı fikirdeyse,
hiç kimse yeterince
düşünmüyor demektir.
Mevlana
25-03-2019 06:57 PM
Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
Beydâ Çevrimdışı
Cezalı Üye

Mesajlar: 20
Üyelik Tarihi: Mar 2019
Ruh Halim
Ruh Halim
Melek

Takımın:
Mesaj: #15
RE: Mezhep
(25-03-2019 06:48 PM)Mütefekkir Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
(25-03-2019 06:35 PM)Beydâ Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
(25-03-2019 03:53 PM)Mütefekkir Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
(25-03-2019 02:29 PM)Beydâ Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
(25-03-2019 10:22 AM)camici Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..Hz. Ömer de (RA) yanılmıyorsam bir Hrıstiyan kadının kabından su içmiş, abdest almıştır.
Kardeşimiz bu manada soruyor sanırım. Aunı kaptan, aynı çatal bıçakla yemek yiyoruz diyor.

Beyda'nın cevabını da bu manada düşünmek gerekir. Fakat tamamen genelleme elbette yanlış.
Allah (CC) kitabında birçok ayette müşrikleri, yahudi ve hrıstiyanları yakın akrabanız bile olsa dost edinmeyin der.

Bakara 62 : Şüphesiz iman edenler; yahudilerden, hıristiyanlardan ve sâbiîlerden de Allah'a ve ahiret gününe inanıp sâlih amel işleyenler için Rableri katında mükâfatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku yoktur onlar üzüntü çekmeyeceklerdir.
Bakara 111 : (Ehl-i kitap) Yahudiler yahut hristiyanlar hariç hiç kimse cennete giremeyecek, dediler. Bu onların kuruntusudur. Sen de onlara: Eğer sahiden doğru söylüyorsanız delilinizi getirin, de.

Eğer iyi insansa müslümanların en büyük ödülü olan cennete dahi girebilirler. Cennete girebilecek kadar iyi olan insanla neden dostluk edinmemiz yasaklansın?

Sizin bahsettiğiniz ayet ise maide 51 'dir. Ancak kuran tek satırlık ayetler ile uygulanmamalıdır. Ayetler bir bütündür.
Bahsettiğiniz ayetin biraz altında şunlar yazmaktadır;
Maide 57: Ey iman edenler! Sizden önce kendilerine kitap verilmiş olanlardan ve kâfirlerden, dininizi alay ve eğlence konusu yapanları dost edinmeyin. Eğer (gerçekten) iman ediyorsanız, Allah’dan gereğince korkun.

Yani yahudi ve hristiyanlar arasında sizin dininizle alay edenlerden dost edinmeyin. Ki bırakın yahudiliği hristiyanlığı türk biri bile dinimizle alay etse biz direkt o insandan uzaklaşırız.


Öncelikle sizin "mealci" bir zihniyet olduğunuzu düşünüyorum. Hadisler, Müçtehidler ve dahi Müfessirlerden daha içtihat sahibi yahut ilham sahibi olduğunu söylercesine kur'anın bir ayetini cımbız ile çekip hüküm vermişsiniz. Kendiniz Kur'anın bütün olduğunu söylüyorsunuzda neden tek bir ayet ile Hristiyan ve Yahudilerin cennet'e girebileceğini söylüyorsunuz?

Bakara suresi 62. Ayet'in tefsirini buraya yazıyorum;


Şüphesiz o kimseler ki (önceki peygamberlere) iman etmiştirler, bir de o kimseler ki Yahudi (olarak, yeni bir şerî`at gelinceye kadar Mûsâ (Aleyhisselâm)`ın tahrif ve neshe uğramamış olan şerî`atına tâbi) olmuşturlar, ayrıca (Kur’ân gelinceye kadar Îsâ (Aleyhisselâm)`ın, değişime maruz kalmamış olan dinine uyan) Hristiyanlar ve (Nûh ile İbrâhîm (Aleyhimesselâm) döneminde onların dini üzere bulunan) Sâbiîler; (bunların içerisinden) her kim (o günkü şerî’atın emrine göre) Allâh’a ve o son güne inanmış, salih bir amel de işlemişse; onlar için Rableri nezdinde (kendilerine ait) ecirleri vardır. (Kâfirler korkuya düştüğünde) onlar üzerine hiçbir korku yoktur ve (günâhkârlar, kaçırdıkları mükâfatlara üzülecekleri zaman) ancak onlar mahzun olmayacaklardır.


Bu ve Mâide Sûresi’nin 69. âyeti kerîmesinden yola çıkan bozuk fikirli bazı ilâhiyatçılar; âhir zaman peygamberine inanma ve kendi dinlerinden berî olarak İslâm’a girme şartlarını yerine getirmeden, sadece bu âyetlerde zikredilen “Allâh’a ve âhirete iman”, bir de “Salih amel” şartlarını îfâ eden Yahudî ve Hristiyanların da cennete girebileceğini söyleyerek, kendilerini dinden çıkarmış ve “Cennete girmenin olmazsa olmaz şartı olan "İslâm’ı kabullenme" zorunluluğunu toplum nezdinde zaafa uğratmaya yönelik büyük bir ihanette bulunmuşlardır. Zira Kur’an âyetleri arasında hiçbir çelişki söz konusu olmayıp, hepsi de birbirini tasdik ve tefsir eder mâhiyettedir. Nitekim Bakara Sûresi: 285`te ve Nisâ Sûresi: 136’da olduğu gibi diğer bazı âyet-i kerîmelerde kurtuluşa ermek için: “Meleklere, kitaplara ve peygamberlere iman”dan ibaret üç şart daha ilave edilmiştir. Beyyine Sûresi’nin 6. âyet-i kerîmesi ise, Ehl-i Kitap da olsalar, İslâm’a girmeyenlerin, kitapsız müşrikler gibi cehennemde ebedî kalacağını beyan etmektedir.
“Muhammed’in canı, elinde olan Zât’a yemin olsun ki; bu ümmetten Yahudi veya Hristiyan herhangi bir kimse, beni duyar da, sonra benimle gönderilen dine inanmadan ölürse, mutlaka cehennem ashâbından olur!” (Müslim, İman: 70, No: 153, 1/134) hadîs-i şerifi de, bu kâfirlikten, sadece “Allâh’ı ve âhireti inkâr” kastedilmeyip, bununla birlikte “Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`in dini-ne uymama”nın da imansızlık sayıldığını açıklamaktadır. Dolayısıyla bu âyet-i kerîmede cennete gireceği bildirilen; Yahudi, Hristiyan ve Sâbie fırkaları; Mûsâ, Îsâ, Nûh ve İbrâhîm (Aleyhimüsselâm)` ın tahrif edilmemiş şerî`atlarine, geçerli oldukları dönemlerde tâbi olanlardır. Yoksa Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`i ve Kur’ân-ı Kerîm’i inkâr edenler veya Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`den ve İslâm’dan övgüyle bahsettikleri halde, kendi dinlerinden uzaklaşıp İslâm’a girmeyen günümüz kâfirleri bu mevzuya dâhil değildir.

Tevbe ediniz! Zira diğer ayetleri inkar sebebi ile iman dairesinden çıkmış bulunuyorsunuz.

Tefsir bir yorumlamadır. Hac suresi 16 der ki "İşte biz, apaçık ayetleri böyle indirdik ona ve şüphe yok ki Allah, dilediğini doğru yola sevk eder.". Kuranın kendisinin dediği gibi apaçık bir meal varken neden insanların yorumlamalarına güveneyim? Yorumlayanların benden daha iyi anladığı ne malum? Ben sana bir soru sorayım küçüklüğünde terk edilmiş bir çocuk, varsayalım ki ormanda büyüyor. Ne dinlerden ne insanlardan hiç bir şeyden haberi yok. Bu çocuk ölünce cennete mi gidecek cehenneme mi? Kuran evrenseldir diyorsanız tüm insanları kapsadığını kabullenmelisiniz. En önemli şey iyi insan olmaktır. Kuran zaten iyi insanın tarifi yapar. Ahlaklı erdemli bir insan zaten bilmese dahi kurana uymaktadır. Ayrıca bana hadislerle gelmeyin lütfen.

Tefsir yorumlama mıdır? gülücük Hadisler ne olacak ? Peki kur'an'da bilmediklerinizi "zikir ehline" sorun ayeti ne olacak? Sizin hadisler dışında kendiniz ile çelişkiye düşmeniz ne olacak?

Yazdığımı okumuş olsaydınız belki bir şeyler aydınlanırdı kafanızda.

Bakara 285, Nisa 136 ve beyyine suresi 6. ayetlere göre Kur'an çelişiyor? Ne yapacağız? Siz peygamberden daha mı iyi biliyorsunuz ? Peki bir açıklayıcı olmayacaktı da neden Kur'an peygambersiz inmedi? Neden peygamberler gönderildi? Her insan meal okumak ile kendi nefsine göre yorumlar ve bu da her şeyi farklı gösterir. Evvela siz Müçtehidlerin, Müfessirlerin ne olduğunu ve kimler olduğunu öğrenin.

Hadislere itaat;

Mütevatir hadislerin ne olduğunu dahi öğreniniz.

“Kim Resûl’e itaat ederse, gerçekte Allah’a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse, Biz seni onların üzerine koruyucu göndermedik. (Nisa/80)

Hayır öyle değil; Rabbine andolsun, aralarında çekiştikleri şeylerde seni hakem kılıp sonra senin verdiğin hükme, içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın, tam bir teslimiyetle teslim olmadıkça, iman etmiş olmazlar. (Nisa/65)

“Andolsun ki, Allah mü’minlere içlerinde kendilerinden onlara bir peygamber göndermekle lütufta bulunmuştur. (Ki O) Onlara ayetlerini okuyor, onları arındırıyor ve onlara Kitabı ve hikmeti öğretiyor. Ondan önce ise onlar apaçık bir sapıklık içindeydiler.” (Al-i İmran/164)

“ Andolsun sizin için Allah’ı ve ahiret gününü umanlar ve Allah’ı çokça zikredenler için Allah’ın Resûlü’nde güzel bir örnek vardır. (Ahzab/21)

o ümmî peygambere iman edin ve ona uyun ki doğru yolu bulasınız.” (Araf 158)

im Resûl’e itaat ederse, gerçekte Allah’a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse, Biz seni onların üzerine koruyucu göndermedik. (Nisa/80)

O felsefik çocuk hikayelendirmenize ise ayetler ile cevap verilmiştir. ;

"Şüphesiz biz, seni “Hak” ile bir müjdeci ve bir uyarıcı olarak gönderdik. Her millet içinde mutlaka bir uyarıcı (peygamber) bulunmuştur." (Fatır, 35/24).

"Hiçbir günahkâr başkasının günah yükünü yüklenmez. Biz bir peygamber göndermedikçe asla azap edecek değiliz." (İsra, 17/15)

Yazılacak çok şey var ama Allah size hidayet etsin..

Madem hadisler her şeyi aydınlatıyor hadisler önemli, neden bir sürü hadis var? Ayrıca pek çok hadis kitabı kendi içinde bile çelişiyor gülücük Kuran peygambere uyun diyor. Peygamber ise zaten kurana uyuyor. Yani kurana uyan otomatik olarak peygambere uyuyor. Ve iyi insan da bilmese bile kurana uymuş oluyor. Dolaylı olarak iyi bir insan fark etmeksizin hem kurana hem peygambere uyuyor. Ben kitabı bilir tanırım, nerden bileceğim o hadis yazıcılarının yalan yanlış şeyler duymadığını? Yok sağ elle ye iç sağ ayakla gir batıl inanç dolu hadisler. Evrensel bir din diyorsan, sağa sola takkeye başa bakmaz. Erdeme ve adalete bakar. Aynı zaman da namaza türbana takkeye olan bağlılık neden allahın okuyun ilim yapın ayetine gösterilmiyor? Allah okuyun demiyor mu? Neden islam dünyasında bilim 100 yıl geride? Boş iş olarak görülüyor? Neden islamı eleştiren hiç bir şey okunmuyor? Ek olarak "zikir ehline" demişsiniz. Bu kişilere neden güveneyim kuran "ben apaçık söylüyorum sana" derken?

Ek olarak hz muhammed kuran sözü dışında hiç bir şey yazılmamasını istemiş ve hadis dediğiniz şeyi yasaklamıştır. Hz muhammed öldükten bir süre sonra ilk defa takipçileri hadis toplamış ancak hepsinin zaten kuranın birebir aynısı olduğunu görünce yakmışlardır. İlk çıkan hadis kitabı peygamber öldükten 240 sene sonra çıkmıştır. Siz de benden buna uymamı inanmamı bekliyorsunuz.. Akılsız insan işidir bu
25-03-2019 07:06 PM
Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
Beydâ Çevrimdışı
Cezalı Üye

Mesajlar: 20
Üyelik Tarihi: Mar 2019
Ruh Halim
Ruh Halim
Melek

Takımın:
Mesaj: #16
RE: Mezhep
(25-03-2019 06:57 PM)alpi Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..Demek ki ayette geçen Yahudi ve Hristiyanlar günümüzdekiler değil.

Hayatı boyunca yahudilik dışında hiç bir din hakkında bir şey duymayan görmeyen insan cennete mi gider cehenneme mi?
25-03-2019 07:08 PM
Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
Mütefekkir Çevrimdışı
Acemi Üye
*

Mesajlar: 30
Üyelik Tarihi: Mar 2019
Rep Puanı: 2
Ruh Halim
Ruh Halim
Uyusuk

Takımın:
diger
Mesaj: #17
RE: Mezhep
(25-03-2019 07:06 PM)Beydâ Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
(25-03-2019 06:48 PM)Mütefekkir Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
(25-03-2019 06:35 PM)Beydâ Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
(25-03-2019 03:53 PM)Mütefekkir Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
(25-03-2019 02:29 PM)Beydâ Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..Bakara 62 : Şüphesiz iman edenler; yahudilerden, hıristiyanlardan ve sâbiîlerden de Allah'a ve ahiret gününe inanıp sâlih amel işleyenler için Rableri katında mükâfatlar vardır. Onlar için herhangi bir korku yoktur onlar üzüntü çekmeyeceklerdir.
Bakara 111 : (Ehl-i kitap) Yahudiler yahut hristiyanlar hariç hiç kimse cennete giremeyecek, dediler. Bu onların kuruntusudur. Sen de onlara: Eğer sahiden doğru söylüyorsanız delilinizi getirin, de.

Eğer iyi insansa müslümanların en büyük ödülü olan cennete dahi girebilirler. Cennete girebilecek kadar iyi olan insanla neden dostluk edinmemiz yasaklansın?

Sizin bahsettiğiniz ayet ise maide 51 'dir. Ancak kuran tek satırlık ayetler ile uygulanmamalıdır. Ayetler bir bütündür.
Bahsettiğiniz ayetin biraz altında şunlar yazmaktadır;
Maide 57: Ey iman edenler! Sizden önce kendilerine kitap verilmiş olanlardan ve kâfirlerden, dininizi alay ve eğlence konusu yapanları dost edinmeyin. Eğer (gerçekten) iman ediyorsanız, Allah’dan gereğince korkun.

Yani yahudi ve hristiyanlar arasında sizin dininizle alay edenlerden dost edinmeyin. Ki bırakın yahudiliği hristiyanlığı türk biri bile dinimizle alay etse biz direkt o insandan uzaklaşırız.


Öncelikle sizin "mealci" bir zihniyet olduğunuzu düşünüyorum. Hadisler, Müçtehidler ve dahi Müfessirlerden daha içtihat sahibi yahut ilham sahibi olduğunu söylercesine kur'anın bir ayetini cımbız ile çekip hüküm vermişsiniz. Kendiniz Kur'anın bütün olduğunu söylüyorsunuzda neden tek bir ayet ile Hristiyan ve Yahudilerin cennet'e girebileceğini söylüyorsunuz?

Bakara suresi 62. Ayet'in tefsirini buraya yazıyorum;


Şüphesiz o kimseler ki (önceki peygamberlere) iman etmiştirler, bir de o kimseler ki Yahudi (olarak, yeni bir şerî`at gelinceye kadar Mûsâ (Aleyhisselâm)`ın tahrif ve neshe uğramamış olan şerî`atına tâbi) olmuşturlar, ayrıca (Kur’ân gelinceye kadar Îsâ (Aleyhisselâm)`ın, değişime maruz kalmamış olan dinine uyan) Hristiyanlar ve (Nûh ile İbrâhîm (Aleyhimesselâm) döneminde onların dini üzere bulunan) Sâbiîler; (bunların içerisinden) her kim (o günkü şerî’atın emrine göre) Allâh’a ve o son güne inanmış, salih bir amel de işlemişse; onlar için Rableri nezdinde (kendilerine ait) ecirleri vardır. (Kâfirler korkuya düştüğünde) onlar üzerine hiçbir korku yoktur ve (günâhkârlar, kaçırdıkları mükâfatlara üzülecekleri zaman) ancak onlar mahzun olmayacaklardır.


Bu ve Mâide Sûresi’nin 69. âyeti kerîmesinden yola çıkan bozuk fikirli bazı ilâhiyatçılar; âhir zaman peygamberine inanma ve kendi dinlerinden berî olarak İslâm’a girme şartlarını yerine getirmeden, sadece bu âyetlerde zikredilen “Allâh’a ve âhirete iman”, bir de “Salih amel” şartlarını îfâ eden Yahudî ve Hristiyanların da cennete girebileceğini söyleyerek, kendilerini dinden çıkarmış ve “Cennete girmenin olmazsa olmaz şartı olan "İslâm’ı kabullenme" zorunluluğunu toplum nezdinde zaafa uğratmaya yönelik büyük bir ihanette bulunmuşlardır. Zira Kur’an âyetleri arasında hiçbir çelişki söz konusu olmayıp, hepsi de birbirini tasdik ve tefsir eder mâhiyettedir. Nitekim Bakara Sûresi: 285`te ve Nisâ Sûresi: 136’da olduğu gibi diğer bazı âyet-i kerîmelerde kurtuluşa ermek için: “Meleklere, kitaplara ve peygamberlere iman”dan ibaret üç şart daha ilave edilmiştir. Beyyine Sûresi’nin 6. âyet-i kerîmesi ise, Ehl-i Kitap da olsalar, İslâm’a girmeyenlerin, kitapsız müşrikler gibi cehennemde ebedî kalacağını beyan etmektedir.
“Muhammed’in canı, elinde olan Zât’a yemin olsun ki; bu ümmetten Yahudi veya Hristiyan herhangi bir kimse, beni duyar da, sonra benimle gönderilen dine inanmadan ölürse, mutlaka cehennem ashâbından olur!” (Müslim, İman: 70, No: 153, 1/134) hadîs-i şerifi de, bu kâfirlikten, sadece “Allâh’ı ve âhireti inkâr” kastedilmeyip, bununla birlikte “Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`in dini-ne uymama”nın da imansızlık sayıldığını açıklamaktadır. Dolayısıyla bu âyet-i kerîmede cennete gireceği bildirilen; Yahudi, Hristiyan ve Sâbie fırkaları; Mûsâ, Îsâ, Nûh ve İbrâhîm (Aleyhimüsselâm)` ın tahrif edilmemiş şerî`atlarine, geçerli oldukları dönemlerde tâbi olanlardır. Yoksa Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`i ve Kur’ân-ı Kerîm’i inkâr edenler veya Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`den ve İslâm’dan övgüyle bahsettikleri halde, kendi dinlerinden uzaklaşıp İslâm’a girmeyen günümüz kâfirleri bu mevzuya dâhil değildir.

Tevbe ediniz! Zira diğer ayetleri inkar sebebi ile iman dairesinden çıkmış bulunuyorsunuz.

Tefsir bir yorumlamadır. Hac suresi 16 der ki "İşte biz, apaçık ayetleri böyle indirdik ona ve şüphe yok ki Allah, dilediğini doğru yola sevk eder.". Kuranın kendisinin dediği gibi apaçık bir meal varken neden insanların yorumlamalarına güveneyim? Yorumlayanların benden daha iyi anladığı ne malum? Ben sana bir soru sorayım küçüklüğünde terk edilmiş bir çocuk, varsayalım ki ormanda büyüyor. Ne dinlerden ne insanlardan hiç bir şeyden haberi yok. Bu çocuk ölünce cennete mi gidecek cehenneme mi? Kuran evrenseldir diyorsanız tüm insanları kapsadığını kabullenmelisiniz. En önemli şey iyi insan olmaktır. Kuran zaten iyi insanın tarifi yapar. Ahlaklı erdemli bir insan zaten bilmese dahi kurana uymaktadır. Ayrıca bana hadislerle gelmeyin lütfen.

Tefsir yorumlama mıdır? gülücük Hadisler ne olacak ? Peki kur'an'da bilmediklerinizi "zikir ehline" sorun ayeti ne olacak? Sizin hadisler dışında kendiniz ile çelişkiye düşmeniz ne olacak?

Yazdığımı okumuş olsaydınız belki bir şeyler aydınlanırdı kafanızda.

Bakara 285, Nisa 136 ve beyyine suresi 6. ayetlere göre Kur'an çelişiyor? Ne yapacağız? Siz peygamberden daha mı iyi biliyorsunuz ? Peki bir açıklayıcı olmayacaktı da neden Kur'an peygambersiz inmedi? Neden peygamberler gönderildi? Her insan meal okumak ile kendi nefsine göre yorumlar ve bu da her şeyi farklı gösterir. Evvela siz Müçtehidlerin, Müfessirlerin ne olduğunu ve kimler olduğunu öğrenin.

Hadislere itaat;

Mütevatir hadislerin ne olduğunu dahi öğreniniz.

“Kim Resûl’e itaat ederse, gerçekte Allah’a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse, Biz seni onların üzerine koruyucu göndermedik. (Nisa/80)

Hayır öyle değil; Rabbine andolsun, aralarında çekiştikleri şeylerde seni hakem kılıp sonra senin verdiğin hükme, içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın, tam bir teslimiyetle teslim olmadıkça, iman etmiş olmazlar. (Nisa/65)

“Andolsun ki, Allah mü’minlere içlerinde kendilerinden onlara bir peygamber göndermekle lütufta bulunmuştur. (Ki O) Onlara ayetlerini okuyor, onları arındırıyor ve onlara Kitabı ve hikmeti öğretiyor. Ondan önce ise onlar apaçık bir sapıklık içindeydiler.” (Al-i İmran/164)

“ Andolsun sizin için Allah’ı ve ahiret gününü umanlar ve Allah’ı çokça zikredenler için Allah’ın Resûlü’nde güzel bir örnek vardır. (Ahzab/21)

o ümmî peygambere iman edin ve ona uyun ki doğru yolu bulasınız.” (Araf 158)

im Resûl’e itaat ederse, gerçekte Allah’a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse, Biz seni onların üzerine koruyucu göndermedik. (Nisa/80)

O felsefik çocuk hikayelendirmenize ise ayetler ile cevap verilmiştir. ;

"Şüphesiz biz, seni “Hak” ile bir müjdeci ve bir uyarıcı olarak gönderdik. Her millet içinde mutlaka bir uyarıcı (peygamber) bulunmuştur." (Fatır, 35/24).

"Hiçbir günahkâr başkasının günah yükünü yüklenmez. Biz bir peygamber göndermedikçe asla azap edecek değiliz." (İsra, 17/15)

Yazılacak çok şey var ama Allah size hidayet etsin..

Madem hadisler her şeyi aydınlatıyor hadisler önemli, neden bir sürü hadis var? Ayrıca pek çok hadis kitabı kendi içinde bile çelişiyor gülücük Kuran peygambere uyun diyor. Peygamber ise zaten kurana uyuyor. Yani kurana uyan otomatik olarak peygambere uyuyor. Ve iyi insan da bilmese bile kurana uymuş oluyor. Dolaylı olarak iyi bir insan fark etmeksizin hem kurana hem peygambere uyuyor. Ben kitabı bilir tanırım, nerden bileceğim o hadis yazıcılarının yalan yanlış şeyler duymadığını? Yok sağ elle ye iç sağ ayakla gir batıl inanç dolu hadisler. Evrensel bir din diyorsan, sağa sola takkeye başa bakmaz. Erdeme ve adalete bakar. Aynı zaman da namaza türbana takkeye olan bağlılık neden allahın okuyun ilim yapın ayetine gösterilmiyor? Allah okuyun demiyor mu? Neden islam dünyasında bilim 100 yıl geride? Boş iş olarak görülüyor? Neden islamı eleştiren hiç bir şey okunmuyor? Ek olarak "zikir ehline" demişsiniz. Bu kişilere neden güveneyim kuran "ben apaçık söylüyorum sana" derken?

Ek olarak hz muhammed kuran sözü dışında hiç bir şey yazılmamasını istemiş ve hadis dediğiniz şeyi yasaklamıştır. Hz muhammed öldükten bir süre sonra ilk defa takipçileri hadis toplamış ancak hepsinin zaten kuranın birebir aynısı olduğunu görünce yakmışlardır. İlk çıkan hadis kitabı peygamber öldükten 240 sene sonra çıkmıştır. Siz de benden buna uymamı inanmamı bekliyorsunuz.. Akılsız insan işidir bu

Enam 59. Gaybın anahtarları yalnızca O’nun katındadır. Onları ancak O bilir. Karada ve denizde olanı da bilir. Hiçbir yaprak düşmez ki onu bilmesin. Yerin karanlıklarında da hiçbir tane, hiçbir yaş, hiçbir kuru şey yoktur ki apaçık bir kitapta (Levh-i Mahfuz’da) olmasın.”
Ayette bahsedilen ve herşeyin yazılı olduğu bu kitaptan “apaçık bir kitap” olarak bahsedildiğine göre siz bu kitabı okuyabiliyor musunuz?
İşte “apaçık” yazıyor, hadi buyrun cevap verin.
Demek ki, her “apaçık” denilen kitap senin anladığın şekilde “apaçık” olmuyor. O halde nasıl oluyor?
Bu tarz sapıkça bir düşünce içerisine giren insanlara verilecek cevap gayet açık ve net. Uzun uzadıya izahat yapmaya gerek yok. Bakınız Rabbimiz yüce kitabında bu cahillere nasıl cevap veriyor:
“İnsanlara, kendilerine indirileni açıklaman ve onların da (üzerinde) düşünmeleri için sana bu Kur’an’ı indirdik.” (Nahl 44)

Kur'anda Guslün nasıl alındığı yazmıyor.
Kur'anda cemaat'e sonradan yetişenin nasıl katılacağı yazmıyor.
Kur'anda Rasul'un verdiklerini alın, yasak ettiklerinden kaçın buyuruyor.

Peygamberin sünnetlerinin her birinde ayrı bir hikmet vardırki ben bunu kendi youtube kanalımda bile açıkladım. Basit gördüğünüz takke sünnetinin bilimsel faydaları, hacamatın bilimsel faydaları vs.

Tarih kitaplarına iman edersiniz. Kur'an yeter dersiniz fakat onun bunun kitaplarını okuyarak bir açıklama bir vesile ararsınız.

Şuanda nefsinizden ötürü bunu yapıyorsunuz. Haksız olduğunuzu siz de biliyorsunuz fakat sırf haklı çıkmak uğruna kafir olmayı göze alıyorsunuz.

Son olarak Modern bilimin temellerini atan İslam alimleridir. Bunu okullarda öğretmedikleri için sizleri batı aşığı konumuna getiriyorlar böyle.

Örnek olarak; Endülüs İslam devletine, selçuklu devletine ve Osmanlı imparatorluğuna bakabilirsiniz.

El- Harezmi, İslam Alimi bugün yapay zeka teknolojilerin yani ellerimizde bilgisayar veya telefonlar gibi cihazların çalışmasını sağlayan Algoritma'nın mucididir. Ve sıfır rakamının mucididir.

Biruni ise Bugün Pistonu ve dairesel hareketini ilk keşfeden ve makine üretimini lk yapan İslam Alimi Bilim adamıdır.

Tabi size ne desek anlamayacaksınız değil mi?

İşte bir Ayet yükseliyor sizler için ;

İradenizi sırf nefis müdafaası için kullandığınızdan ötürü akıbetiniz bu ayettir;

Zira Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir. Gözlerinde de perde vardır ve büyük azap onlar içindir."(Bakara, 2/7)

Vesselam. Dahada yazmayacağım.
25-03-2019 07:20 PM
Web Sayfasını Ziyeret Edin Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
Beydâ Çevrimdışı
Cezalı Üye

Mesajlar: 20
Üyelik Tarihi: Mar 2019
Ruh Halim
Ruh Halim
Melek

Takımın:
Mesaj: #18
RE: Mezhep
(25-03-2019 07:20 PM)Mütefekkir Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
(25-03-2019 07:06 PM)Beydâ Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
(25-03-2019 06:48 PM)Mütefekkir Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
(25-03-2019 06:35 PM)Beydâ Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
(25-03-2019 03:53 PM)Mütefekkir Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..Öncelikle sizin "mealci" bir zihniyet olduğunuzu düşünüyorum. Hadisler, Müçtehidler ve dahi Müfessirlerden daha içtihat sahibi yahut ilham sahibi olduğunu söylercesine kur'anın bir ayetini cımbız ile çekip hüküm vermişsiniz. Kendiniz Kur'anın bütün olduğunu söylüyorsunuzda neden tek bir ayet ile Hristiyan ve Yahudilerin cennet'e girebileceğini söylüyorsunuz?

Bakara suresi 62. Ayet'in tefsirini buraya yazıyorum;


Şüphesiz o kimseler ki (önceki peygamberlere) iman etmiştirler, bir de o kimseler ki Yahudi (olarak, yeni bir şerî`at gelinceye kadar Mûsâ (Aleyhisselâm)`ın tahrif ve neshe uğramamış olan şerî`atına tâbi) olmuşturlar, ayrıca (Kur’ân gelinceye kadar Îsâ (Aleyhisselâm)`ın, değişime maruz kalmamış olan dinine uyan) Hristiyanlar ve (Nûh ile İbrâhîm (Aleyhimesselâm) döneminde onların dini üzere bulunan) Sâbiîler; (bunların içerisinden) her kim (o günkü şerî’atın emrine göre) Allâh’a ve o son güne inanmış, salih bir amel de işlemişse; onlar için Rableri nezdinde (kendilerine ait) ecirleri vardır. (Kâfirler korkuya düştüğünde) onlar üzerine hiçbir korku yoktur ve (günâhkârlar, kaçırdıkları mükâfatlara üzülecekleri zaman) ancak onlar mahzun olmayacaklardır.


Bu ve Mâide Sûresi’nin 69. âyeti kerîmesinden yola çıkan bozuk fikirli bazı ilâhiyatçılar; âhir zaman peygamberine inanma ve kendi dinlerinden berî olarak İslâm’a girme şartlarını yerine getirmeden, sadece bu âyetlerde zikredilen “Allâh’a ve âhirete iman”, bir de “Salih amel” şartlarını îfâ eden Yahudî ve Hristiyanların da cennete girebileceğini söyleyerek, kendilerini dinden çıkarmış ve “Cennete girmenin olmazsa olmaz şartı olan "İslâm’ı kabullenme" zorunluluğunu toplum nezdinde zaafa uğratmaya yönelik büyük bir ihanette bulunmuşlardır. Zira Kur’an âyetleri arasında hiçbir çelişki söz konusu olmayıp, hepsi de birbirini tasdik ve tefsir eder mâhiyettedir. Nitekim Bakara Sûresi: 285`te ve Nisâ Sûresi: 136’da olduğu gibi diğer bazı âyet-i kerîmelerde kurtuluşa ermek için: “Meleklere, kitaplara ve peygamberlere iman”dan ibaret üç şart daha ilave edilmiştir. Beyyine Sûresi’nin 6. âyet-i kerîmesi ise, Ehl-i Kitap da olsalar, İslâm’a girmeyenlerin, kitapsız müşrikler gibi cehennemde ebedî kalacağını beyan etmektedir.
“Muhammed’in canı, elinde olan Zât’a yemin olsun ki; bu ümmetten Yahudi veya Hristiyan herhangi bir kimse, beni duyar da, sonra benimle gönderilen dine inanmadan ölürse, mutlaka cehennem ashâbından olur!” (Müslim, İman: 70, No: 153, 1/134) hadîs-i şerifi de, bu kâfirlikten, sadece “Allâh’ı ve âhireti inkâr” kastedilmeyip, bununla birlikte “Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`in dini-ne uymama”nın da imansızlık sayıldığını açıklamaktadır. Dolayısıyla bu âyet-i kerîmede cennete gireceği bildirilen; Yahudi, Hristiyan ve Sâbie fırkaları; Mûsâ, Îsâ, Nûh ve İbrâhîm (Aleyhimüsselâm)` ın tahrif edilmemiş şerî`atlarine, geçerli oldukları dönemlerde tâbi olanlardır. Yoksa Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`i ve Kur’ân-ı Kerîm’i inkâr edenler veya Rasûlûllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)`den ve İslâm’dan övgüyle bahsettikleri halde, kendi dinlerinden uzaklaşıp İslâm’a girmeyen günümüz kâfirleri bu mevzuya dâhil değildir.

Tevbe ediniz! Zira diğer ayetleri inkar sebebi ile iman dairesinden çıkmış bulunuyorsunuz.

Tefsir bir yorumlamadır. Hac suresi 16 der ki "İşte biz, apaçık ayetleri böyle indirdik ona ve şüphe yok ki Allah, dilediğini doğru yola sevk eder.". Kuranın kendisinin dediği gibi apaçık bir meal varken neden insanların yorumlamalarına güveneyim? Yorumlayanların benden daha iyi anladığı ne malum? Ben sana bir soru sorayım küçüklüğünde terk edilmiş bir çocuk, varsayalım ki ormanda büyüyor. Ne dinlerden ne insanlardan hiç bir şeyden haberi yok. Bu çocuk ölünce cennete mi gidecek cehenneme mi? Kuran evrenseldir diyorsanız tüm insanları kapsadığını kabullenmelisiniz. En önemli şey iyi insan olmaktır. Kuran zaten iyi insanın tarifi yapar. Ahlaklı erdemli bir insan zaten bilmese dahi kurana uymaktadır. Ayrıca bana hadislerle gelmeyin lütfen.

Tefsir yorumlama mıdır? gülücük Hadisler ne olacak ? Peki kur'an'da bilmediklerinizi "zikir ehline" sorun ayeti ne olacak? Sizin hadisler dışında kendiniz ile çelişkiye düşmeniz ne olacak?

Yazdığımı okumuş olsaydınız belki bir şeyler aydınlanırdı kafanızda.

Bakara 285, Nisa 136 ve beyyine suresi 6. ayetlere göre Kur'an çelişiyor? Ne yapacağız? Siz peygamberden daha mı iyi biliyorsunuz ? Peki bir açıklayıcı olmayacaktı da neden Kur'an peygambersiz inmedi? Neden peygamberler gönderildi? Her insan meal okumak ile kendi nefsine göre yorumlar ve bu da her şeyi farklı gösterir. Evvela siz Müçtehidlerin, Müfessirlerin ne olduğunu ve kimler olduğunu öğrenin.

Hadislere itaat;

Mütevatir hadislerin ne olduğunu dahi öğreniniz.

“Kim Resûl’e itaat ederse, gerçekte Allah’a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse, Biz seni onların üzerine koruyucu göndermedik. (Nisa/80)

Hayır öyle değil; Rabbine andolsun, aralarında çekiştikleri şeylerde seni hakem kılıp sonra senin verdiğin hükme, içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın, tam bir teslimiyetle teslim olmadıkça, iman etmiş olmazlar. (Nisa/65)

“Andolsun ki, Allah mü’minlere içlerinde kendilerinden onlara bir peygamber göndermekle lütufta bulunmuştur. (Ki O) Onlara ayetlerini okuyor, onları arındırıyor ve onlara Kitabı ve hikmeti öğretiyor. Ondan önce ise onlar apaçık bir sapıklık içindeydiler.” (Al-i İmran/164)

“ Andolsun sizin için Allah’ı ve ahiret gününü umanlar ve Allah’ı çokça zikredenler için Allah’ın Resûlü’nde güzel bir örnek vardır. (Ahzab/21)

o ümmî peygambere iman edin ve ona uyun ki doğru yolu bulasınız.” (Araf 158)

im Resûl’e itaat ederse, gerçekte Allah’a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse, Biz seni onların üzerine koruyucu göndermedik. (Nisa/80)

O felsefik çocuk hikayelendirmenize ise ayetler ile cevap verilmiştir. ;

"Şüphesiz biz, seni “Hak” ile bir müjdeci ve bir uyarıcı olarak gönderdik. Her millet içinde mutlaka bir uyarıcı (peygamber) bulunmuştur." (Fatır, 35/24).

"Hiçbir günahkâr başkasının günah yükünü yüklenmez. Biz bir peygamber göndermedikçe asla azap edecek değiliz." (İsra, 17/15)

Yazılacak çok şey var ama Allah size hidayet etsin..

Madem hadisler her şeyi aydınlatıyor hadisler önemli, neden bir sürü hadis var? Ayrıca pek çok hadis kitabı kendi içinde bile çelişiyor gülücük Kuran peygambere uyun diyor. Peygamber ise zaten kurana uyuyor. Yani kurana uyan otomatik olarak peygambere uyuyor. Ve iyi insan da bilmese bile kurana uymuş oluyor. Dolaylı olarak iyi bir insan fark etmeksizin hem kurana hem peygambere uyuyor. Ben kitabı bilir tanırım, nerden bileceğim o hadis yazıcılarının yalan yanlış şeyler duymadığını? Yok sağ elle ye iç sağ ayakla gir batıl inanç dolu hadisler. Evrensel bir din diyorsan, sağa sola takkeye başa bakmaz. Erdeme ve adalete bakar. Aynı zaman da namaza türbana takkeye olan bağlılık neden allahın okuyun ilim yapın ayetine gösterilmiyor? Allah okuyun demiyor mu? Neden islam dünyasında bilim 100 yıl geride? Boş iş olarak görülüyor? Neden islamı eleştiren hiç bir şey okunmuyor? Ek olarak "zikir ehline" demişsiniz. Bu kişilere neden güveneyim kuran "ben apaçık söylüyorum sana" derken?

Ek olarak hz muhammed kuran sözü dışında hiç bir şey yazılmamasını istemiş ve hadis dediğiniz şeyi yasaklamıştır. Hz muhammed öldükten bir süre sonra ilk defa takipçileri hadis toplamış ancak hepsinin zaten kuranın birebir aynısı olduğunu görünce yakmışlardır. İlk çıkan hadis kitabı peygamber öldükten 240 sene sonra çıkmıştır. Siz de benden buna uymamı inanmamı bekliyorsunuz.. Akılsız insan işidir bu

Enam 59. Gaybın anahtarları yalnızca O’nun katındadır. Onları ancak O bilir. Karada ve denizde olanı da bilir. Hiçbir yaprak düşmez ki onu bilmesin. Yerin karanlıklarında da hiçbir tane, hiçbir yaş, hiçbir kuru şey yoktur ki apaçık bir kitapta (Levh-i Mahfuz’da) olmasın.”
Ayette bahsedilen ve herşeyin yazılı olduğu bu kitaptan “apaçık bir kitap” olarak bahsedildiğine göre siz bu kitabı okuyabiliyor musunuz?
İşte “apaçık” yazıyor, hadi buyrun cevap verin.
Demek ki, her “apaçık” denilen kitap senin anladığın şekilde “apaçık” olmuyor. O halde nasıl oluyor?
Bu tarz sapıkça bir düşünce içerisine giren insanlara verilecek cevap gayet açık ve net. Uzun uzadıya izahat yapmaya gerek yok. Bakınız Rabbimiz yüce kitabında bu cahillere nasıl cevap veriyor:
“İnsanlara, kendilerine indirileni açıklaman ve onların da (üzerinde) düşünmeleri için sana bu Kur’an’ı indirdik.” (Nahl 44)

Kur'anda Guslün nasıl alındığı yazmıyor.
Kur'anda cemaat'e sonradan yetişenin nasıl katılacağı yazmıyor.
Kur'anda Rasul'un verdiklerini alın, yasak ettiklerinden kaçın buyuruyor.

Peygamberin sünnetlerinin her birinde ayrı bir hikmet vardırki ben bunu kendi youtube kanalımda bile açıkladım. Basit gördüğünüz takke sünnetinin bilimsel faydaları, hacamatın bilimsel faydaları vs.

Tarih kitaplarına iman edersiniz. Kur'an yeter dersiniz fakat onun bunun kitaplarını okuyarak bir açıklama bir vesile ararsınız.

Şuanda nefsinizden ötürü bunu yapıyorsunuz. Haksız olduğunuzu siz de biliyorsunuz fakat sırf haklı çıkmak uğruna kafir olmayı göze alıyorsunuz.

Son olarak Modern bilimin temellerini atan İslam alimleridir. Bunu okullarda öğretmedikleri için sizleri batı aşığı konumuna getiriyorlar böyle.

Örnek olarak; Endülüs İslam devletine, selçuklu devletine ve Osmanlı imparatorluğuna bakabilirsiniz.

El- Harezmi, İslam Alimi bugün yapay zeka teknolojilerin yani ellerimizde bilgisayar veya telefonlar gibi cihazların çalışmasını sağlayan Algoritma'nın mucididir. Ve sıfır rakamının mucididir.

Biruni ise Bugün Pistonu ve dairesel hareketini ilk keşfeden ve makine üretimini lk yapan İslam Alimi Bilim adamıdır.

Tabi size ne desek anlamayacaksınız değil mi?

İşte bir Ayet yükseliyor sizler için ;

İradenizi sırf nefis müdafaası için kullandığınızdan ötürü akıbetiniz bu ayettir;

Zira Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir. Gözlerinde de perde vardır ve büyük azap onlar içindir."(Bakara, 2/7)

Vesselam. Dahada yazmayacağım.

Yahu bu kadar büyük cehalet mi olur? Bilimin temelini islam alimleri mi atmış gülücük İslam alimleri bilim ile uğraşmıştır çok sağlam adamları vardır. Ancak biruni dediğin adam 973 de doğuyor. Kuran 610 da inmeye başladı. Daha kuranın esamesi yokken mö 461 yılında doğan hipokrat, ameliyatlar yapıyordu. Tıp o zamandan beri ilerlememiştir sadece teknolojisi gelişmiştir. Ki hala doktorlar hipokrat yemini etmektedirler. Kurandan 1500 sene önce bilim vardı ameliyat dahi yapılıyordu. Mö 500 de doğan pisagorun buldukları ise hala okullarda okutulmaktadır. Bilimin temelini kuran gelmeden 1500-2000 sene önce bu adamlar atmıştır. Siz galiba ms 600 e kadar dutluk sanıyorsunuz dünyayı gülücük Yüksek matematik bile kurandan 1500 sene evvel bulunmuştur. Biraz farklı kitaplar okuyun dünyanın başlangıçı 610 değildir. 70 bin senelik homo sapiens tarihi vardır 5000 senelik yazı icadı vardır. Kuran gayet bilimsel, modern ve teknolojik bir zamanda inmiştir. Kitapta yazan her bilimsel şey kurandan yüzlerce binlerce sene önce keşfedilmiş şeylerdir.

Ayrıca sıfır rakamı mö. 3000 yılında mısırlılar tarafından bulunmuştur. Mısırlılardan sonra da mö 500-700 yılları arasında babillerin ihtiyaç duyması üzerine orada da meydana çıkmıştır. Maalesef zannettiğin gibi islam alimlerine o kadar da çok şey borçlu değildir modern dünya. Ve tekrar ediyorum kuran gayet modern teknolojik bir zamanda gelmiştir.
(Bu Mesaj 25-03-2019 07:32 PM değiştirilmiştir. Değiştiren : Beydâ.)
25-03-2019 07:30 PM
Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
Beydâ Çevrimdışı
Cezalı Üye

Mesajlar: 20
Üyelik Tarihi: Mar 2019
Ruh Halim
Ruh Halim
Melek

Takımın:
Mesaj: #19
RE: Mezhep
Modern bilimin kurucusu da mö 624 yılında doğan thalestir. Bir kaç kitabını okursanız aydınlanırsınız biraz.
25-03-2019 07:32 PM
Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
Gönder Cevapla


Forum'a Git:


Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir
Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi mail@islamiforum.net adresine yollarsanız, gerekli işlemler yapılacaktır. Dikkat: Bu site şikayet sitesi değildir, arızalı ürünleriniz ve diğer şikayetleriniz için bu email adresini kullanmayınız. Report Abuse, Harassment, Scamming, Hacking, Warez, Crack, Divx, Mp3 or any Illegal Activity to mail@islamiforum.net