You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Kur'an dinlemek farzdır

Kur'an dinlemek farzdır

Süper Moderatör
Kur'an dinlemek farzdır
Selamün aleyküm!

Allah(CC) bizi Kur’anı dinleyen, anlayan ve hayatına tatbik edip felaha ulaşanlardan eylesin. Zira ayet-i kerime buyuruyor ki:
Araf 7/204:Kur'an okunduğu zaman da hemen onu dinleyin ve susun gerek ki rahmete erdirilirsiniz

Yani kur’an dinlemek farzdır.
Fakat hayatımıza tatbiki öylemi oluyor? Maalesef...
Benim (ve biçoklarınızın da) şahit olageldiğim iki örnek vermek istiyorum. Esasen bu yazının kaleme alınıştaki amacı da zaten şahit olduğum bu yanlışlara dikkat çekmek.

Birinci örneğim camilerimizden. Bilindiği gibi, sabah ve akşam namazlarından sonra “hu vallahüllezi” diye bildiğimiz haşr süresi son 3 ayetini ve yatsı namazlarından sonra “amene-r râsûlû” diye bildiğimiz bakara süresi son iki ayetini okumak sünnettir. Peygamberimiz(SAV) hadislerinden bunları okumanın büyük faziletleri olduğunu biliyoruz. Ayrıca diğer vakit namazlarından sonra da bazen hocalarımız bir miktar Kur’an okuyorlar. Allah razı olsun.
Fakat ne var ki hoca tam “euzu” çekmeye başlarken maalesef bir kısım cemaat hemen kalkıp terk ediyor. Yukarıda da söylediğimiz gibi kur’an okumak sünnettir, fakat -bulunduğunuz ortamda canlı olarak okunuyorsa- onu dinlemek (icma ile) FARZDIR.
Bu terk eden kardeşlerimizin olabilir ki acele işleri vardır. O zaman daha tesbihattayken terk edin. Hatta çok çok acil ise son sünneti terk edin, ama ne olur farzı terk etmeyin...
Eğer tesbihatı yapacak, duaları bekleyecek kadar sabretmişseniz inanın hocalarımızın bu namaz sonrası kıraatı en fazla 3 dakikadır. Ben özellikle saat tuttum. Hatta bazıları 1-2 dakikaya bile düşebiliyor.

Müddesir 74/(49-51) : Ne oluyor onlara ki bu öğütten, bu irşaddan arslandan ürküp kaçan yaban eşeği gibi kaçıyorlar?

Teşbihte hata olmaz ama farkında olmadan bu duruma düştüğümüzü, bu duruma benzediğimizi görmüyor musunuz? Allah muhafaza...

***
Gelelim ikinci vakaya:
Dikkatimizi çekmiyor ama bir çoğumuz yine şahit olmuştur. Birçok mevlût töreninde adeta sözleşilmiş gibi tam hocalar “euzu” çekmeye başladığı anda hemen servis de başlatılıyor. Artık mevlût neyli verilmişse, yemek veya helva vs..tabak, çatal, kaşık sesleri arasında, birbirlerine seslenip duran insanlar, servis elemanının peşinde koşuşan çocuklar vs.. tam bir curcuna. Yine Allah muhafaza diyorum ama tam da ayetteki gibi:

Fussilet 41/26: Bir de kâfirler dediler ki: "Şu Kur’ân okunduğunda ona kulak vermediğiniz gibi, ona karşı yaygara koparıp (gürültü yapıp) onun, başkaları tarafından anlaşılmasını da engelleyin. Ancak böyle yaparak üstünlük sağlayıp onu bastırmayı umabilirsiniz."

Kardeşlerim, Zeki Müren bile sahneye çıktığında gazinoda servisi yasaklarmış.

Lutfen daha duyarlı olalım.

Allah’a emanetsiniz...

Cümleten Hayırlı cumalar dilerim
Bunu ilk beğenen sen ol.
General
RE: Kur'an dinlemek farzdır
"Ayrıca diğer vakit namazlarından sonra da bazen hocalarımız bir miktar Kur’an okuyorlar. Allah razı olsun."

Peygamberden sahabeden daha iyi din bilip yeni din icat ettikleri için mi Allah razı olsun? Peygamberin aklına gelmedi bunları namazdan sonra okumak!

"Fakat ne var ki hoca tam “euzu” çekmeye başlarken maalesef bir kısım cemaat hemen kalkıp terk ediyor. Yukarıda da söylediğimiz gibi kur’an okumak sünnettir, fakat -bulunduğunuz ortamda canlı olarak okunuyorsa- onu dinlemek (icma ile) FARZDIR. "

Bidata ortak olmak istemedikleri için olabilir mi kalkmalarının sebebi? Ayrıca icma ile farz olan farzı ayn değil farzı kifayedir.

"Bu terk eden kardeşlerimizin olabilir ki acele işleri vardır. O zaman daha tesbihattayken terk edin. Hatta çok çok acil ise son sünneti terk edin, ama ne olur farzı terk etmeyin...
Eğer tesbihatı yapacak, duaları bekleyecek kadar sabretmişseniz inanın hocalarımızın bu namaz sonrası kıraatı en fazla 3 dakikadır. Ben özellikle saat tuttum. Hatta bazıları 1-2 dakikaya bile düşebiliyor."

Neden tesbihatta terk etsin? Peygamber tesbihatı tavsiye etmiş ve kişi de onu yapıp çıkıyor. Ne var bunda sorun olan? Peygambere uymak, onun yapmadığını yapmamak mı sorun oldu? Yine aynı şekilde peygamber sünnet namaz kılmış kişi de sünnet namazı kılıp çıkıyor. Sorun nedir?

"Müddesir 74/(49-51) : Ne oluyor onlara ki bu öğütten, bu irşaddan arslandan ürküp kaçan yaban eşeği gibi kaçıyorlar?

Teşbihte hata olmaz ama farkında olmadan bu duruma düştüğümüzü, bu duruma benzediğimizi görmüyor musunuz? Allah muhafaza..."

Öğüt almak anlamadığı dilde kuran dinlemekle mi oluyor? Ben bir şey anlamıyorum Arapça okunduğu zaman. Ve cemaat içinde bir kişi varsa şanslıyız demektir Arapçayı dinlediğini anlayacak kadar bilen? O ayetle bu meselenin uzaktan yakından alakası yok yani. Adama kendi dilinde ayet okuyor tebliğ yapıyor ve o da kaçıyorsa işte o zaman ayete muhatap olmuş olur.

"Dikkatimizi çekmiyor ama bir çoğumuz yine şahit olmuştur. Birçok mevlût töreninde adeta sözleşilmiş gibi tam hocalar “euzu” çekmeye başladığı anda hemen servis de başlatılıyor. Artık mevlût neyli verilmişse, yemek veya helva vs..tabak, çatal, kaşık sesleri arasında, birbirlerine seslenip duran insanlar, servis elemanının peşinde koşuşan çocuklar vs.. tam bir curcuna. Yine Allah muhafaza diyorum ama tam da ayetteki gibi:"

Mevlüt yapmayın olsun bitsin bu iş. Peygamberin yapmadığı şeylerle uğraşmayı ne zaman bırakacağız merak ediyorum. Dolu sünnet var yapamadığım kalkmış bir şeyler uyduruyorlar!

Kişi çocuğu olur mevlüt okutur, oğlu askere gider mevlüt okutur. Ne bu ya! Her şey bu kadar basit mi? Çocuğa sen evde islami yaşayışı öğretme. Ama olsun mevlüt okuttu ya! Oo, ne büyük iş yaptın sen!

Neyse daha fazla sinirlenmeden çıkıyorum ben.
Camide bile sünneti ihya edemeyen bir toplumdan siz ne bekliyorsunuz bilmem; ama benim hiçbir beklentim yok!
Bunu ilk beğenen sen ol.
Süper Moderatör
RE: Kur'an dinlemek farzdır
Önce gösterdiğin ilgi için teşekkür ederim, Allah razı olsun, ayrıca biraz sinirlendirdiğim için özür dilerim hakkını helal et.

Yalnız bazı şeyler birbirine karışmış. Ben bulunduğun ortamda canlı olarak (teypden, radyodan vs değil) kur'an okunuyorsa bunu dinlemek farzdır diyorum ve hala aynı fikirdeyim.

Eğer hocanın namazdan sonra kur'an okuması bidat ise daha kur'an okumaya başlamadan terket diyorum.
Eğer mevlüt bidat ise ortak olma, hiç gitme.

Ama her ne olursa olsun bulunduğun ortamda birileri Kur'an okuyorsa ona saygı göstermelisin, gereği gibi hürmetle, huşu içinde, sessizce dinlemelisin. (Anlamasan da-ki bu senin kabahatin, kur'anın değil- Kuran sadece mana değildir.)

Bu tartışmanın konusu bidatlar olmadığı için yukarıda bahsettiğin konulardan hangisinin ne kadarı bidat, ne kadarı değil konusuna burada hiç girmiyorum.
Allah'a emanet olun...
Bunu ilk beğenen sen ol.

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren İslami Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.