You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Im Not NormaL
4 Halife Dönemi
Bu dönemde İslam Devleti'nin sınırları batıda Trablusgarp, doğuda Horasan ve kuzeyde Kafkasya'ya kadar genişletilmiş; böylece Arap Yarımadası dışına taşan İslamiyet, Asya ve Afrika'daki çeşitli milletlerce benimsenmiştir. Kurulacak olan yeni İslam devletlerinin siyasi ve hukuki temelleri de bu dönemde atılmıştır. Sırasıyla halife olan Ebu Bekir, Ömer, Osman ve Ali, gerek siyasî gerekse toplumsal kararlar açısından peygamberin yolunu izlemişlerdir ve bu sebeple onların hükmettiği dönem sonraki hilafetten ayrıca işlenir. Yine bu nedenle Dört Halife Dönemi, "Doğru Yolda Giden Olgun Halifeler Dönemi" anlamına gelen "Hulefa-i Raşidin Dönemi" olarak adlandırılır. Bu dönemin sonraki hilafet dönemlerinden bir farkı da halifelerin saltanat benzeri bir miras yoluyla hilafeti almamış olması, şura yoluyla, seçim-benzeri bir düzenleme ile halife olmuş olmalarıdır. Ali'nin ölümünden kısa bir süre sonra hilafeti alan Muaviye hilafeti oğlu Yezid'e bıkarak seçim ve benzeri yollarla yapılan halife seçimini bertaraf etmiş ve ondan sonra kurulan İslami devletlerde hilafet babadan oğula geçen, miras yoluyla edinilen saltanat benzeri bir makam olmuştur.
La ilahe illallah
Bunu ilk beğenen sen ol.
Forumcu
RE: 4 Halife Dönemi
Sevgili Kardeş,

Çok kısa ancak çok ünemli bir konuya değinmişsiniz..
Teşekkürler ve tebrikler...

Özellikle:

ondan sonra kurulan İslami devletlerde hilafet babadan oğula geçen, miras yoluyla edinilen saltanat benzeri bir makam olmuştur.

Tesbitiniz çok önemlidir..

Konuya ben de bazı kişisel düşüncelerimi ilave etmek isterim...

Bildiğiniz gibi Aziz Peygamberimiz vefatından önce kendisinden sonra
halife olacak kimseyi işaret etmemiştir.

Bunun iki anlamı var:

1) Peygamberimiz kendinden sonra hilafet edecek kimseyi seçmediğine göre hiçbir halifenin hilafeti kendinden sonra gelecek oğluna veya
veliahtına devretmesi veya kendinden sonra halife olacak kimseyi
belirlemesi uygun değildir, mümkün de değildir.

2) Peygamberimizin kendisinden sonra hilafeti temsil edecek kişiyi
belirtmemesini,seçmemesini, halkın saygısını ve sevgisini kazanmış bir kişiyi halkın seçmesini arzu etmiştir şeklinde yorumlamak gereklidir.

Nitekim yukarıda arkadaşımızın anlattığı gibi ilk dört halife halkın ve ileri gelenlerin seçimi ve tasvibi ile gerçekleşmiştir.

Muaviye ise ordusuna ve mekkeden uzakta oluşuna dayanarak kendi kendini halife ilan etmiş ve kendisinden sonra da oğlunun halife olacağını
tayin etmiştir.

Böylece GERÇEK KUTSAL ANLAMDAKİ HİLAFET MAKAMI MAALESEF ORTADAN KALKMIŞ...

Sonraki tüm halifeler sahip oldukları askerin gücü ile hilafet makamını
ele geçirmişlerdir.

Şüphesiz buna Mısırı işgal ederek hilafeti zora dayanarak teslim alan Yavuz Sultan Selim de dahildir...

Bu nedenle ben ilk 4 halife sonrasında gerçek HİLAFET MAKAMININ
mevcut olmadığına, gerçek hilafet makamının ilk dört halife ile son bulduğuna inanıyorum......


Bir kez gönül yıktın ise , Bu kıldığın namaz değil
Bunu ilk beğenen sen ol.
Son Düzenleme: 16-07-2010, Saat:02:30 PM, Düzenleyen: ORHAN22.
Uzman
RE: 4 Halife Dönemi
Kur'anı Kerim'in kitap haline getirildiği, sınrların genişlemesiyle çoğaltıldığı,cemel vakası hakem olayı sıffin savaşı gibi önemli olayların gerçekleştiği önemli bir dönemdir. ayrıca bi hazırlık kitabında seçimle halifenin seçilmesinden dolayı cumhuriyet dönemi de denildiğini okumuştum..
Bunu ilk beğenen sen ol.

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren İslami Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.