Gönder Cevapla
 
Değerlendir:
  • 0 Oy - 0 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
İftar için ihtiyat süresi belirlemek bid'attir!
Yazar Mesaj
kalemşör Çevrimdışı
هل أنا حقاً أنا ؟
*******

Mesajlar: 5,161
Üyelik Tarihi: Sep 2012
Rep Puanı: 7425
Ruh Halim
Ruh Halim
Olgun

Takımın:
diger
Mesaj: #1
İftar için ihtiyat süresi belirlemek bid'attir!
Ebu Hureyre radıyallahu anh’den: Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
مَا يَزَالُ الدِينُ ظَاهِرا مَا عَجَّلَ النَّاسُ الْفِطْرَ إِنَّ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى يُؤَخِرُونَ
“İnsanlar iftarda acele ettikleri müddetçe bu din zahir olacaktır. Çünkü Yahudi ve Hristiyanlar iftarı geciktirirler.”

İbn Huzeyme (2060) İbn Hibban (8/273, 277) Hâkim (1/596) Ebu Davud (2353) İbn Mâce (1698) Ahmed (2/450) İbn Ebi Şeybe (2/277) Bezzar (14/313) Beyhakî (4/237)




Humeyd şöyle dedi:

أَنَّهُ لَمْ يَكُنْ يَنْتَظِرُ الْمُؤَذِّنَ فِي الْإِفْطَارِ وَكَانَ يُعَجِّلُ الْفِطْرَ

"Enes radıyallahu anh iftarda müezzini beklemezdi. O iftarda acele ederdi."
Firyabi Sıyam (no:51) isnadı sahihtir.

Mucahid rahimehullah dedi ki: “İftar zamanında İbn Ömer radiyallahu anhuma’nın yanına bir kâse içecekle gelirdim. İbn Ömer radiyallahu anhuma iftarını o kadar acele yapardı ki bu konuda insanlardan utandığım için önünü kapatarak insanlardan gizlerdim.”
Buhârî ve Muslim'in şartlarına göre sahih. İbn Ebi Şeybe (2/429)

Alkame rahimehullah dedi ki:
أُتِيَ عَبْدُ اللهِ بِجَفْنَةٍ فَقَالَ لِلْقَوْمِ: ادْنُوَا فَكُلُوا فَاعْتَزَلَ رَجُلٌ مِنْهُمْ فَقَالَ لَهُ عَبْدُ اللهِ: مَا لَكَ ؟ قَالَ: إنِّي صَائِمٌ فَقَالَ عَبْدُ اللهِ: هَذَا وَالَّذِي لاَ إلَهَ غَيْرُهُ حِينَ حَلَّ الطَّعَامُ لآكِلٍ
“Abdullah b. Mes'ud radiyallahu anh'e yemek sahanı getirildi. Sonra topluluğa:
“Yaklaşın ve yeyin” dedi. Gruptan bir adam ayrıldı. Bunun üzerine Abdullah b. Mes’ud radiyallahu anh ona:
“Sana ne oluyor da yemiyorsun?” diye sorunca adam:
“Ben oruçluyum” dedi. Abdullah radiyallahu anh de ona dedi ki:
“Kendisinden başka ilah olmayan Allah'a yemin ederim ki şu vakit, yiyen için yemeğin helal olduğu vakittir”

Buhârî ve Muslim'in şartlarına göre sahih. İbn Ebi Şeybe (2/429)

Humeyd (et-Tavil) şöyle dedi:
كُنَّا عِنْدَ أَنَسٍ، وَكَانَ صَائِمًا " فَدَعَا بِعَشَائِهِ، فَالْتَفَتَ ثَابِتٌ يَنْظُرُ إِلَى الشَّمْسِ وَهُوَ يَرَى أَنَّ الشَّمْسَ لَمْ تَغِبْ، فَقَالَ أَنَسٌ لِثَابِتٍ: لَوْ كُنْتَ عِنْدَ عُمَرَ لَأَحْفَظَكَ
"Enes radıyallahu anh'ın yanında idik. O oruçlu idi. Akşam yemeğini istedi. Sabit (el-Bunânî) hemen güneşe bakmaya kalktı. Güneşin kaybolmamış olduğunu görüyordu. Enes, Sabit'e dedi ki:
"Şayet Ömer (radıyallahu anh)'ın yanında olsaydın elbette seni yakalardı."
Firyâbî, Siyam (no:50) isnadı sahihtir.
11-05-2019 09:42 PM
Web Sayfasını Ziyeret Edin Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
kalemşör Çevrimdışı
هل أنا حقاً أنا ؟
*******

Mesajlar: 5,161
Üyelik Tarihi: Sep 2012
Rep Puanı: 7425
Ruh Halim
Ruh Halim
Olgun

Takımın:
diger
Mesaj: #2
RE: İftar için ihtiyat süresi belirlemek bid'attir!
Kays b. Ebi Hazım rahimehullah dedi ki: “Ömer radıyallahu anh güneş battığı zaman yanındaki kabı bir adama verdikten sonra ona:
اشْرَبْ ثُمَّ قَالَ: لَعَلَّك مِنَ الْمُسَوِفِينَ بِفِطْرِهِ؛ سَوف سَوف
“Haydi iç. Herhalde sen “sonra, sonra” diyerek iftarını geciktirenlerdensin." dedi.”
Buhârî ve Muslim'in şartlarına göre sahih. İbn Ebi Şeybe (2/430)
11-05-2019 09:52 PM
Web Sayfasını Ziyeret Edin Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
kalemşör Çevrimdışı
هل أنا حقاً أنا ؟
*******

Mesajlar: 5,161
Üyelik Tarihi: Sep 2012
Rep Puanı: 7425
Ruh Halim
Ruh Halim
Olgun

Takımın:
diger
Mesaj: #3
RE: İftar için ihtiyat süresi belirlemek bid'attir!
Abdullah b. Mes’ud radiyallahu anh arkadaşlarına akşam namazını kıldırdı. Arkadaşları güneşi görüyorlardı. İbn Mes’ud radiyallahu anh:
“Neye bakıyorsunuz?” dedi. Onlar da:
“Güneş batıyor mu diye bakıyoruz” dediler. Abdullah radiyallahu anh dedi ki:
“Kendisinden başka hak ilah olmayana yemin ederim bu namazın vakti budur.” Sonra Abdullah radiyallahu anh “Güneşin batıya meyletmesinden gecenin çökmesine kadar namaz kıl” (İsra 78) ayetini okudu. Eliyle batıya işaret etti ve:
“Gecenin çökmesi budur.” Eliyle doğuya da işaret etti ve dedi ki: “Bu da güneşin batıya meyletmesi (duluku’ş-şems)dir.”
Sahih. Tahavi, Şerhu Meani’l-Asar (1/154)
11-05-2019 09:53 PM
Web Sayfasını Ziyeret Edin Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
Âmira Çevrimdışı
Yeni Üye

Mesajlar: 5
Üyelik Tarihi: Apr 2019
Rep Puanı: 4
Ruh Halim
Ruh Halim
Oylesine

Takımın:
Mesaj: #4
RE: İftar için ihtiyat süresi belirlemek bid'attir!
Bir konuda ibn hazmin gorusune rastladim.Tam anlamadik ama buraya link koymak yasak degilse bakabilir misin?
02-06-2019 12:03 AM
Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
Âmira Çevrimdışı
Yeni Üye

Mesajlar: 5
Üyelik Tarihi: Apr 2019
Rep Puanı: 4
Ruh Halim
Ruh Halim
Oylesine

Takımın:
Mesaj: #5
RE: İftar için ihtiyat süresi belirlemek bid'attir!
Siteye cok sık girmiyosun heralde.Ben buraya birakayim sen musait olduğun vakit bakar yazarsan sevinirim.

Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..
02-06-2019 12:07 AM
Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
kalemşör Çevrimdışı
هل أنا حقاً أنا ؟
*******

Mesajlar: 5,161
Üyelik Tarihi: Sep 2012
Rep Puanı: 7425
Ruh Halim
Ruh Halim
Olgun

Takımın:
diger
Mesaj: #6
RE: İftar için ihtiyat süresi belirlemek bid'attir!
siteye derken Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz.. sitemi kast ediyorsan tashih etmek için şimdilik kapattım, yakında açacağım inşallah.

belirttiğin link de müşriklerin ölen çocuklarını mülahaza ediyor İbn Hazm, ihtilafı münakaşa ettikten sonra onların cennetlik olduğu sonucuna varıyor.
metnin tamamının tercümesi lazım ise yardımcı olabilirim.
02-06-2019 11:26 AM
Web Sayfasını Ziyeret Edin Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
Âmira Çevrimdışı
Yeni Üye

Mesajlar: 5
Üyelik Tarihi: Apr 2019
Rep Puanı: 4
Ruh Halim
Ruh Halim
Oylesine

Takımın:
Mesaj: #7
RE: İftar için ihtiyat süresi belirlemek bid'attir!
Evet okudum Nuh a.s in duasini bazi hadisleri delil getiriyorlar ibn hazm da oyle olmadigina dair cevap veriyor ama yaklasik anladim tam degil boyle dusunen bir arkadasim var, metinde uzun eger tam nasil bu gorusu curuttugunu anlarsam iyi olacak.
Zahmet olmazsa musait bir vakit tercume edebilir misin ?
(Bu Mesaj 02-06-2019 03:51 PM değiştirilmiştir. Değiştiren : Âmira.)
02-06-2019 03:48 PM
Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
kalemşör Çevrimdışı
هل أنا حقاً أنا ؟
*******

Mesajlar: 5,161
Üyelik Tarihi: Sep 2012
Rep Puanı: 7425
Ruh Halim
Ruh Halim
Olgun

Takımın:
diger
Mesaj: #8
RE: İftar için ihtiyat süresi belirlemek bid'attir!
(02-06-2019 03:48 PM)Âmira Yazılan: Sitemizden Programları indirebilmek Ve En İyi Şekilde Faydalanmak İçin Lütfen ÜYE Olunuz..Evet okudum Nuh a.s in duasini bazi hadisleri delil getiriyorlar ibn hazm da oyle olmadigina dair cevap veriyor ama yaklasik anladim tam degil boyle dusunen bir arkadasim var, metinde uzun eger tam nasil bu gorusu curuttugunu anlarsam iyi olacak.
Zahmet olmazsa musait bir vakit tercume edebilir misin ?

siteme e posta adresinizi bırakınız, tercümesini iletirim. şuan yapılanma aşamasında aktif ettim.

ibn hazm söz konusu ettiğiniz delilleri(!) haricilerin getirdiğini bunların da aleyhine olduğunu söylüyor.
bu her mesele de böyledir, muasır olanlar da dahil haricilerin getirdikleri dikkatli okununca aleyhine olduğu görülür.

Nuh aleyhisselam hakkındaki bölüm " O, bu sözü bütün kafirlere yönelik söylememiştir. bilakis o, bu sözü kendi kavminin kafirlerine yönelik söylemiştir. Zira Allah Nuh'a şöyle buyurdu" kavminden daha önce iman etmiş olanlardan başka, artık hiç kimse iman etmeyecek. "
böylece Nuh aleyhisselam bu vahiyle, kavminden hiç kimsenin inanmayacağını ve onların dünyaya getirdikleri çocuklarının da - büyüdüklerinde - mutlaka kafir olacağını bildi. işte ayetin anlamı budur. nitekim yüce Allah Nuh'un" ey Rabbim kafirlerden hiç kimseyi bırakma "diye söylediğini hikaye etmiştir. Nuh as o vakit yeryüzünde bulunan kendi döneminde ki kafirleri Kast etmiştir. şayet ezarikanın küçük bir bilgisi olsaydı, Nuh'un bu sözünün tüm kafirlere yönelik olmadığını bilakis sadece kendi kavmine yönelik olduğunu bilirlerdi. çünkü İbrahim ve Muhammed'in as ana babaları kafir ve müşrik idi. böyle olmasına rağmen onlar mümin olan insanların ve cinlerin en hayırlısını vr iman açısından en mükemmel olanını dünya ya getirmişlerdir. fakat ezarika/Harici mensupları, hayvan gibi cahil bedevi Araplardır, bilakis onlar sapıtmış kimselerdir. keza peygamberden evsed b. seri et temimi yoluyla sahih olarak gelen hadis de, Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem "sizin en hayırlınız müşriklerin evlatları değil midir" diye buyurmuştur.

Hatice hadisi hakkında ise metruk olduğunu ifade etmiş,
diri diri gömen kimse hakkındaki rivayet ise hadisin son cümlesinin peygambere ait olmayıp seleme b Yezid el cafi nin sözü olduğunu ve Peygamberin sözünün "hangi günahından ötürü öldürüldüğü sorulduğu zaman" ayetine muhalefet etmeyeceğini belirtmiş.
İbn Hazm takribi iki sayfa ayırarak bu ifadenin peygamberin sözü olmadığını ispat etmiş.

Daha sonra İbn hazm cennetlik olacağı ile ilgili delilleri aktarıyor.
(Bu Mesaj 02-06-2019 04:43 PM değiştirilmiştir. Değiştiren : kalemşör.)
02-06-2019 04:42 PM
Web Sayfasını Ziyeret Edin Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
Âmira Çevrimdışı
Yeni Üye

Mesajlar: 5
Üyelik Tarihi: Apr 2019
Rep Puanı: 4
Ruh Halim
Ruh Halim
Oylesine

Takımın:
Mesaj: #9
RE: İftar için ihtiyat süresi belirlemek bid'attir!
Tesekkur ettim.
(Bu Mesaj 03-06-2019 10:40 AM değiştirilmiştir. Değiştiren : alpi.)
02-06-2019 05:50 PM
Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
kalemşör Çevrimdışı
هل أنا حقاً أنا ؟
*******

Mesajlar: 5,161
Üyelik Tarihi: Sep 2012
Rep Puanı: 7425
Ruh Halim
Ruh Halim
Olgun

Takımın:
diger
Mesaj: #10
RE: İftar için ihtiyat süresi belirlemek bid'attir!
rica ederim, buraya özel bilgilerini yazma. zahiriyye com sitesini kast etmiştim, buraya yazdığın zaman adresin genel olarak herkes tarafından görülür.
02-06-2019 06:14 PM
Web Sayfasını Ziyeret Edin Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
Gönder Cevapla


Forum'a Git:


Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir
Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir. 5651 sayılı yasaya göre bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. 5651 sayılı yasaya göre sitemiz mesajları kontrolle yükümlü olmayıp, şikayetlerinizi mail@islamiforum.net adresine yollarsanız, gerekli işlemler yapılacaktır. Dikkat: Bu site şikayet sitesi değildir, arızalı ürünleriniz ve diğer şikayetleriniz için bu email adresini kullanmayınız. Report Abuse, Harassment, Scamming, Hacking, Warez, Crack, Divx, Mp3 or any Illegal Activity to mail@islamiforum.net