Her nefis ölümü tadacaktır. Sonunda bize döndürüleceksiniz. Ankebut-57
Bu dünya hayatı sadece bir eğlence ve oyundan ibarettir. Asıl hayat ahiret yurdundaki hayattır. Keşke bilseler! Ankebut-64
Üç Kere Euzubillahis Semiil Alimi Mineşşeytanirracim Demek
Üç Kere Euzubillahis Semiil Alimi Mineşşeytanirracim Demek
ama sen hep trip atiyon .(
Rahmeti Sonsuz SevgiLisi...!
Beni Sana Sürünerek DeğiL...
Koşarak Ulaştır Ya Rabb...
Görüyorsun...
Kırık Döküğüm...
Boynu Büküğüm...
Yüreğim!
Kör düğüm ...
Mesela tekbiri nasıl alıyorsunuz konusuna cevap yazmayıda mı yeterli görmüyorsun kendini.Ben size doğrusu nedir diye sormuyorum.Nasıl yapıyorsunuz siz ve neden diyorum.Anlaştık.
Rahmeti Sonsuz SevgiLisi...!
Beni Sana Sürünerek DeğiL...
Koşarak Ulaştır Ya Rabb...
Görüyorsun...
Kırık Döküğüm...
Boynu Büküğüm...
Yüreğim!
Kör düğüm ...
sabah ve akşam namazlarından sonra camilerde haşr suresinin son üç ayeti hadise dayanıarak okunuyor.peki hadiste üç kere euzu billahis semiil alimi mineşşeytaynirracim dedikten sonra okuyun demesine rağmen camilerde neden bir kere okunuyor ya sadece normal euzu besmele çekiliyor?insanlarda camilerdeki din görevlilerine uyuyor.o hadisle amel ettiklerini sanıyor.bu durumda yani normal euzu besmele çeken birisi o hadisle amel etmiş olur mu?olur diyorsanız netye göre ve kime göre olur diyorsunuz? diğer sorum şu.33e defa subhanallah,elhamdüllillah,allahu ekber dedikten sonra la illahe illahu vahdhu...diye devam eden zikri okuyanın tüm günahları affalonur diyor hadiste.camilerde 33 defa yapılan zikirleri kendimiz yapıyoruz ama en son yapılan o zikri müezzin söylüyor biz bu durumda o hadisle amel etmiş olabilir miyiz?olabiliriz diyorsanız,bu hadisleri kafamıza göre değiştirmek olmuyor mu? teşekkürler.
Diyanetin cevabı şu şekilde oldu:
1-Hadis rivayetlerine bakıldığı takdirde istiazenin birçok şeklinin olduğu görülebilecektir. Hadis rivayetlerinde istiazenin daha çok "euzu billahi mine'ş-Şeytani'r-Racim" ve "euzu billahi's-semii'l-alim mine'ş-Şeytani'r-Racim" şeklinde kullanıldığı görülmektedir. Bu itibarla cami veya diğer mekanlarda istiazeyi "euzu billahi mine'ş-Şeytani'r-Racim" şeklinde okuyan kişi yanlış veya eksik okumuş sayılmaz. Aşağıda bab ve hadis numaraları verilen hadislere bakıldığında bu durum rahatlıkla anlaşılacaktır. ( Buhari, Edeb, 44; Müslim, Birr ve sıla, 110) 2-Camilerde, cemaat tarafından sübhanellah, elhamdulillah, allahü ekber denildikten müezzinin de "la ilahe illallahu vahdehu la şerike lehu" diyerek tamamladığı zikri cemaatin de sessiz bir şekilde tamamlaması halinde, okumuş gibi sevap kazanırlar. Dolayısıyla hadisin değiştirildiği şeklindeki iddia doğru değildir. Birçok camide cemaatin müezzine sessiz bir şekilde iştirak ettiği de görülmektedir. Sorularınızı itham edici, yargılayıcı şeklinde değil de uslübu içinde sormanız daha yararlı olacaktır. Hiçbir kimse hatadan, yanlıştan uzak değildir. Müslüman, müslümana hayrı ve güzeli en güzel lisan ile iletmekle sevap kazanır.
_________________________________________________________________________________________________________________
Diyanet hadisi tam anlamamış sanırım.Çünkü Diyanet bana istiazenin çeşitlerini hadis kaynaklarını göstererek yazmış.
Allah Rasulü Tirmizi de geçen bu hadiste sadece şeytandan Allah'a sığının demiyor,öyle olsaydı tamam haklısınız derdim.Euzu billahis semiil alimi mineşşeytanirracim deyin diyor.Yani kovulmuş şeytanın şerrinden işiten ve bilen Allah'a sığının diyor.Euzubillahimineşşeytanirracim ise sadece kovulmuş şeytanın şerrinden Allah'a sığının demektir.Bu iki cümle aynı şey mi?Tabiki değil.O zaman Diyanetin verdiği bu cevabı kabul etmem mümkün değil.Camilerdeki uygulamayı düzelteceğine hala eski usulü savunuyor.Savunurken ortaya bir delil bile koyamıyor.Neden böyle yapıyorlar konusunda en ufak bir fikrim yok.
Müezzinin la ilahe illallahu vahdehu la şerike lehu...zikrini söyleme konusunda ise cemaat bunu sessizce söylediği taktirde sevap kazanır diyor.Camide birçok kişi sessizce müezzine iştirak ettiği görülüyor diye de devam ediyor cevaplarında.
Diyanet sana birinci cevabım şuessizce okuduğumuzda okumuş sayılmadığımızı söyleyen zaten sizsiniz.Bu durumda nasıl sessizce okuyan,okumuş sayılacak.Sessizce okumaktan kastınız,fısıldar şekilde okumak sanırım.
İkinci cevabım:Cemaat müezzine iştirak ediyor demişsiniz.Doğrudur içimizden tekrar ederiz ama 15 kelimeyse beşini,altısını ederiz,tamamını etmeyiz.Bunu sizlerde uygulayarak görebilirsiniz.Sitedekilere soruyorum var mı müezzinin o zikrini tamamen içinden tekrar eden?
Üçüncü cevabım:Müezzinin o zikrini bizim de okumuş sayılmamız için,kendimizin duyacağı şekilde müezzinle beraber söylememiz lazım.Bana bir kişi gösterin bu şekilde uygulayan.
Koyu renkli yazmış oldukları cevaba dikkat edin.Diyanet neden sorumdan rahatsız oldunuz.Sorumda hakaret vs.yok.Ben zaten kimseye hatasız olun demiyorum,hatanızdan geri dönün diyorum.Ya da uygulamanızı deliliyle savunun diyorum.
Ne Haşr Suresinin başında 3 kere euzu billahis ... okuma konusunda bana düzgün bir cevap verebildiniz,ne de müezzinin la ilahe illallahu... diye devam eden zikrini söylemesinde bana düzgün cevap verebildiniz.
Sırf gelenekte böyle diye gerçekleri gizlemek ne kadar doğru?Bu konudaki amacınız Allah Rasulünün sünnetine uymak değil,halkın tepkisini çekmemek.Sizler bu zihniyette olduktan sonra bize güvenin demeniz gülünç kaçar.Haberiniz olsun
Camilerdeki tesbihatta ciddi sıkıntılar var.Yani meselenin bidat boyutunu geçsek bile çok ciddi sorunlar var.Nereden tutarsak tutalım camilerdeki tesbihat elimizde kalıyor
Hal böyle olunca ben sizin dediklerinize neden inanayım,neden uyayım.Siz bizler için hüccet değilsiniz.Sanırım kendinizi o makamda görüyorsunuz.Saygılar
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi